נקבע מותה של אדל אסולין בת השנתיים שנחנקה במעון בקרית גת משרוך של קפוצ'ון לפני כשבוע - כך עדכן הלילה (שלישי) בית החולים ברזילי בו הוא טופלה. "למרות הטיפול והמאמצים להצילה נקבע מותה של הילדה", נכתב בהודעה.

אסולין נחנקה בשבוע שעבר במעון חמד בעיר משרוך בחולצתה ומאז אושפזה בטיפול נמרץ כשמצבה הוגדר קשה אך יציב והיא מורדמת ומונשמת. הערב, לאחר ימים במהלכם נאבקו הרופאים על חייה, נקבע מותה.

המשטרה פתחה בחקירת הנושא ועיכבה לחקירה את האחראית בצוות המעון, אישה בת 30. כמו כן על פי חקירת המשטרה עולה כי לגננת לא הייתה הסמכה והיא הגיעה לגן כמחליפה באותו היום.

הילה רינקוף, חובשת מד"א שהוזעקה למקום, סיפרה כי הצוות הגיע למעון, אז הובילו אותם אל הפעוטה, "שהייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה לאחר שנחנקה משרוך של קפוצ'ון". צוות מד"א ביצעו בה פעולות החייאה ממושכות, "ולאחר החזרת הדופק העלינו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים".

חיים לוי, הסבא, אמר כי הם "לא מעכלים, הכאב כל כך חזק. שלחנו תינוקת לגן והיא לא חזרה. זה אמור להיות המקום הכי מוגן. עדיין לא ביררנו מה קרה בגן. רצינו רק שהילדה תבריא".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2017 ועד היום מתו 21 ילדים כתוצאה מחנק חיצוני. ב-29% מהמקרים, הילדים היו מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים אמרה כי המקרה המזעזע, כלשונה, חייב "להדליק נורת אזהרה להורים". היא הזהירה כי שרוכים שנתפסים במתקני משחק מסוכנים ועלולים לגרום לחנק וכי מומלץ להוציא את השרוכים מתוך הקפוצ'ון. "בגדי החורף צריכים לחמם את הילדים, אבל לשמור שלא יפריעו להם לשחק, לא יהיו מסורבלים לתנועה ולא יסכנו את חייהם".