נציבת בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הורתה על פתיחה מיידית של הליך הדחה מנהלי של רב כלאי ראני באשה, קצין המודיעין בכלא גלבוע בתקופת אירוע הפגיעה בסוהרות לפני כ- 4 שנים. החלטת הנציבה גובשה נוכח ההחלטה לפתוח את תיק החקירה, ובין היתר לאור עדויות הסוהרות בתכנית 'עובדה' ובפרסומיו של העיתונאי לירן לוי וכלי תקשורת נוספים. 

נציבת בתי הסוהר עדכנה בהחלטתה את השר לביטחון הפנים עמר בר לב ובירכה על החלטת פרקליט המדינה עמית איסמן לפתוח מחדש את תיק החקירה.

מוקדם יותר היום, מקורבים לסוהרות הגיבו להחלטת פרקליט המדינה איסמן על פתיחה מחודשת של הפרשה. בשיחה עם "מעריב", הם אמרו: "הן חוו השפלות, נאלצו לפרוש משב"ס, ואז התברר בעצם כי אותו מחבל שנגדו הוגש כתב אישום, היה זה שניהל את הכלא והשיבוצים של הסוהרים בכלא, ובעיקר של הסוהרות".

המקורבים לסוהרות הוסיפו: "המחבל קבע מי תוצב בעמדת השמירה, מי תהיה באזור התא, מי תשהה בחצר, ודרש בהזמנה כאילו היו תפריט את אותן סוהרות, בהן ביצע עבירות מין והטרדות. כל ההתנהלות הזו קשורה לטעמן באופן ישיר לקצין המודיעין. כתב אישום נגד האסיר הביטחוני לא היוותה עבורן הקלה או אירוע מכונן, שכן מבחינתן מי שאמור לשלם את המחיר על מה שחוו הוא קצין המודיעין".

חייל בשב"ס מעיד: התלוננתי בזמן אמת שעטאללה מתקרב לחיילת (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

עו"ד קרן ברק המייצגת שתיים מהסוהרות שנפלו קורבן למעשים ציינה: "הן יסכימו בחפץ לב להגיע למסירת עדות נוספת, למרות שמדובר במעמד לא פשוט עבורן, ולו רק כדי שהאמת עליה הן נלחמות חודשים ארוכים, תצא לאור. הן יהיו מוכנות לגולל ראת הסיפור לפרטי פרטים אם רק ידרשו לכך".

בתוך כך, היחידה לחקירות סוהרים בלהב 433 פתחו בחקירה כבר לפני מספר ימים. ניתן לדעת מכך שנגבתה עדות מאחד הסוהרים, אשר חיזקה את הטענות והחשדות נגד קצין המודיעין באותו הכלא. עוד נודע כי היחידה זימנה עדות נוספת שתישמע כבר בתחילת השבוע הבא, וכן בכוונתה לחקור את קצין המודיעין, בעקבות הממצאים החדשים שעלו בחודשים האחרונים, מאז הגישו שתי הסוהרות באמצעות פרקליטתן עו"ד קרן ברק ערערים על ההחלטה לסגור את התיק.

בעקבות ההחלטה לפתוח בהליך ההדחה, הגיב עורך דינו אייל בסרגליק: "באשר להחלטה להדיח את מרשי - מדובר בלא פחות משערורייה. עוד טרם שוחחו עם הקצין ולא אמרו לו דבר וכבר החליטו להדיחו מבלי שהוצגה בפניו כל ראיה או טענה. הדרך להתנהל דרך התקשורת במקום לפנות ישירות לקצין לא תקינה, לא ראויה, ואנו נפעל בדרכים משפטיות לנקות את שמו".