מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, ביקר הערב (שלישי) בתחנת משטרת לוד, במסגרת הביקור קיבל המפכ"ל סקירה על פעילות התחנה ואף שוחח עם שוטרים. במסגרת הביקור, החליט המפכ"ל על אימון מרוכז שיבצעו כל שוטרי תחנה לוד בנושא לחימה בטרור והתמודדות עם הפרות סדר.

בתוך כך, מדובר באימון ראשון מסוגו שאחרי תחנת לוד יתרחב לתחנות המשטרה בערים המעורבות, האימון עד כה היה מיועד ללוחמי מג"ב ויס"מ וכעת יעברו אותו כל שוטרי התחנה.

כאמור, במסגרת הביקור הוצגה למפכ"ל פעילות המשטרה בעיר והמאמצים הגדולים של מרחב שפלה ומחוז מרכז לשמירה על ביטחון התושבים ואף קיים שבתאי שיחה עם שוטרי התחנה.

המהומות בלוד (צילום: יוסי אלוני)
המהומות בלוד (צילום: יוסי אלוני)

המפכ"ל התייחס לכך שמשטרת לוד הייתה בחזית הלחימה של משטרת ישראל באירועי הפרות הסדר במבצע "שומר החומות" ולכך ששוטרי לוד חייבים להיות ערוכים למעבר חד ומהיר בין שירותי משטרה קלאסיים ללחימה בטרור וטיפול בהפרות סדר ואירועי אלימות קיצוניים ועל כן ישנה חשיבות רבה באימון הייחודי אותו עתידים לעבור שוטרי התחנה.

בנוסף, ביקש שבתאי לחזק את מערך מתנדבי המשטרה בעיר ולגייס תושבים בכדי לקחת חלק פעיל בשמירה על ביטחון האזרחים, מודל הקיים בערים רבות ברחבי הארץ. עוד הורה המפכ"ל על הוספת שני אופנועים משטרתיים למערך המשטרתי בעיר, מה שישפר את מהירות התגובה לאירועים. 

"לא נהסס לפעול בעוצמה ובכוח אל מול כל מי שיסכן חיים ויפגע בשוטרים או אזרחים", אמר המפכ"ל. בנוסף הוא על תהליכים ופעולות שהמשטרה צריכה לעשות אל מול הקהילות השונות בעיר וכבר בתקופה הקרובה יחלו מספר פרויקטים חברתיים משותפים של המשטרה עם כל הקהילות.