נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי, הורתה על פתיחה מיידית של הליך הדחה מנהלי של רב כלאי ראני באשה, קצין המודיעין בכלא גלבוע בתקופה שבה הסוהרות הותקפו מינית. זאת לאחר שפרקליט המדינה, עמית איסמן, הורה לפתוח מחדש את פרשת "סרסור הסוהרות" בכלא, לאחר שסברו כי משום שלא עלה חדש בעדותו של מפקד הכלא, גונדר משנה פרדי בן שטרית, לא תפתח החקירה מחדש. יעל (שם בדוי), סוהרת מכלא גלבוע לשעבר, התארחה הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לדברים.

איך קיבלת את ההחלטה להדיח את קצין המודיעין?
"זה עשה אותי מאוד מאושרת, זו החלטה שחיכיתי לה הרבה זמן. סוף סוף אני יכולה להגיד שמשהו נעשה בנוגע לזה. קצת מאוחר מדי אבל סוף סוף. כמובן שזה לא נגמר בזה, מבחינתי זה שהולכים להדיח אותו זה עוד לא הכל".

מה היית רוצה לראות?
"לצערי הפרקליטות בזמנו בעצם לא הגישה כתב אישום למרות שיש ראיות ועדים. אני כן מצפה ומקווה הפעם שהם יחליטו אחרת".

נגד מי כתב אישום?
"נגד קצין המודיעין ומבחינתי יש עוד גופים ואנשים כמובן שהיו חלק מהדבר הזה כמו מפקד בית הסוהר שאף אחד לא מדבר עליו, חוקר משטרתי שלא עשה את עבודתו כראוי. יש עוד אנשים שמעלמים מהם".

ברור לך מה יקרה לך?
"לא יודעת, לא פנו אליי בינתיים. אם יזמנו אותי אני בשמחה אלך עוד פעם, אני מבחינתי רוצה לסגור את הסיפור הזה. אין לי מה להסתיר, אני אמרתי רק את האמת ואגיד שוב את האמת".

יש לך אמון במערכת?
"ממש לא, אין לי אמון באף מערכת. כשהתלוננתי וכשהגעתי לחוקר המשטרתי שום דבר, שום צעד ופעולה לא נעשו".

היית הראשונה?
"היו לפניי בנות נוספות שהתלוננו בפני מפקד בית הסוהר וקצין המודיעין. התעלמו מהן לחלוטין, היו תלונות, בין אם זה בכתב ואם בעל פה, עד לאותו רגע שהתלוננתי ועשיתי בלאגן וצעקתי והגעתי לחוקר משטרתי. גם אז ניסו לטייח ולא עשו שום דבר עד שלירן לא פרסם את הכתבה".

גם זה לא הספיק.
"בדיוק, גם זה לא הספיק. נכון".

כמה בנות היו בסך הכל?
"ממה שאני יודעת אנחנו שלוש בנות, אני בטוחה ומאמינה שיש עוד בנות. יש עוד בנות שאני יודעת עליהן שלא היו בתקופתי שהתלוננו על זה – זה משהו שנמשך שנים. ספציפי עם אותו אסיר באותו כלא".

אבל עם קצין מודיעין אחר.
"לפני קצין המודיעין שהיה היו עוד לפניו, זה לא בתקופתי אז אני לא יכולה לדעת".

היו בנות לפני?
"יש דברים שאני יודעת בוודאות, כן".

שנים ארוכות?
"יחסית, כן. זה משהו שאמור לגרום למשטרה ולפרקליטות עוד יותר להבין שיש הרבה אחורה לחקור".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm