ראש קהילת "שובו בנים", אליעזר ברלנד, שוחרר היום (רביעי) ממאסרו, מסיבה מנהלית. קמב"ץ ישיבת שובו בנים, אהרון שוורץ, שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לשחרורו של ברלנד: "שתינו לחיים, כי שמחנו מאוד. לצערי הרב השתחרר לאחר תקופה ארוכה מאוד, כשלכתחילה הוא לא היה צריך לשבת. הפרשה אכן מחרידה, אבל למה לקשור אותה לרב ברלנד? אתם מכירים את הרב רק דרך התקשורת, אני מכיר אותו במציאות - וזה ההבדל הגדול".

"אני יודע כמה שהרב צדיק, כל מה שיש לו הוא נותן לאחרים. אתם חוזרים על שקרים שוב ושוב, הוא לא אמר לחולי סרטן לקחת מנטוס. תהליך של פדיון נפש הוא מקובל מאוד בחצרות החסידים כבר מאות שנים. אז הפרקליטות מנסה לקחת מקרה של פדיון נפש ולהפוך אותו לניצול, אבל זו רק תיאוריה משפטית שמעולם לא הוכחה". 

לדבריו, "הרב ברלנד לא היה אמור לשבת בכלא - יש פה קבוצה מתוקצבת של אנשים שמחפשים אותו. לא מוזר שבכל הפרשות שהרב מואשם בהן יש שם אחד שחוזר שוב ושוב כמי שמושך בחוטים? הרב לא פגע מינית מעולם בשום אישה, וזכותי להאמין ולקבל ברכות ממי שרוצה". 

כזכור, בחודש אוקטובר הורשע ברלנד בקבלת דבר במרמה, עושק, ניסיון לאיום, עבירות מס והלבנת הון ונידון ל-18 חודשי מאסר, מהם נוכתה תקופת מעצרו. ברלנד עסק במתן שירותים שונים (פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית) תמורת תשלום בעת שעמד בראש קהילת 'שובו בנים'.

מהאישום עולה כי הוא נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, ברלנד העסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש. 

אליעזר ברלנד השתחרר ממעצרו, אלפים קיבלו אותו (צילום: שלו שלום/TPS)
אליעזר ברלנד השתחרר ממעצרו, אלפים קיבלו אותו (צילום: שלו שלום/TPS)

לאחרונה שמו של "הרב" ברלנד עלה לכותרות פעם נוספת, בעקבות מעורבות חסידיו בפרשת רצח והיעלמות של שני בני אדם בשנות ה-80. אחד החשודים בפרשה הוא חתנו של ברלנד, אשר על פי החשד בהיעלמותו המסתורית של הנער ניסים שטרית בשנת 1986, וברצח נהג המונית אבי אדרי בראשית שנות ה-90.

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm