מנהל מחלקת הטיולים והמדריכים של 'ארקיע', חיים קוזניץ, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס למשבר בענף התיירות: "צריך לתת פיצוי לענף שכמעט ולא פועל כרגע אבל הוא יחזור, אנחנו צריכים לחיות לצד הקורנה ויש לתת פיצוי הוגן מעבר לזה".

"צריך שבן אדם יוכל לעבוד במקצוע זמני ולפרנס את המשפחה שלו, זה הכול. לא מבקשים להתעשר או לשבת בבית בחיבוק ידיים. מדריכי טיולים אלה אנשים שעובדים כל חייהם ולא ביקשו אגורה, גם עכשיו לא מבקשים ומחפשים עבודות - ענף הטיולים יחזור", המשיך. 

בהמשך דבריו, התייחס לסערה שעורר שר האוצר אביגדור ליברמן כאשר המליץ לעובדי ענף התיירות לשקול הסבת מקצוע בעקבות המצוקה בתחום. קוזניץ מתח ביקורת על הדברים: "אמירה טיפשית לחלוטין".

בתגובה לכך ששר האוצר התנצל על האמירה, אמר קוזניץ: "טיפש אחד זורק אבן מאה חכמים לא יכולים לתקן את זה. אומרים ששני מקצועות הם נצחיים - מיילדות וקברנים. תאר לך שחודשיים-שלושה אין מתים, ליברמן יגיד לא צריך יותר קברנים?".

"הדוגמה הזו היא לא טובה, פשוט צריך לתת פיצוי לאנשים שהשקיעו ומשקיעים עדיין. אין שום רע בהסבה מקצועית אבל כשאתה נכנס מעבר לכותרת פנימה, מציעים 'תעשה הסבת מקצוע ותקבל פיצוי של 2,500 שקלים לחודש'", הוסיף. 

על האפשרות של הסבה מקצועית אמר קוזניץ: "קח אותי כמדריך טיולים בן 66, איזה הסבה מקצועית אני אעשה? אני עוד שנה בפנסיה ממדריך טיולים עצמאי שהפנסיה שלו כמעט כלום. אני מסתכל על מדריכי טיולים סביבי, אחד הפך לנהג מונית, אחד עובד בסופר, אחד עוסק בשיפוצים".

בסיום דבריו, התייחס לנסיעות של מנהיגי הציבור לחו"ל: "את התשובה נתנו לנו מנהיגי המדינה, הנסיעה של אשתו של בנט לחו"ל, שלושה ימים בלבד אחרי שבעלה אמר לא לעשות זאת, מוכיחה שניתן לחיות לצד הקורונה. המנהיגים מראים לעם איך להתנהג, למה הם דורשים מאיתנו להתנהג שונה?". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm