חשד להתעללות בבית ספר בבאר שבע: במשטרת ישראל נפתחה חקירה בעקבות תלונה של נערה שעברה התעללות בין כותלי בית ספר בעיר באר שבע. במסגרת החקירה, עלה החשד כי שלוש תלמידות שפכו על הנערה חומרים שונים, אז שפשפו את ראשה עם מטאטא, כאשר התיעוד המטלטל של האירוע הופץ ברשתות החברתיות. היא סיפרה בעדותה כי בין החומרים שנשפכו עליה, חומרי ניקוי שונים, כולל חומר חיטוי מסוג אקונומיקה.

הבוקר (חמישי) עוכבו לחקירה שתי חשדות כבנות 13. פקד יוני דסקלו קצין מחלק נוער באר שבע מסר: "מדובר באירוע חמור בו ביותר בו הושפלה נערה בעיני חבריה והכל לשם ביזוי ופרסום ברשת החברתית. נפעל למיצוי הדין עם המעורבים".

בתוך כך, הנערה ואמה אילנה שוחחו עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM וסיפרו על האירוע הקשה. "אני קצת מפוחדת האמת, בהתחלה השפריצו עליי מים, זה הפך לסבון, השפריצו עליי ספריי לחלונות וזהו", סיפרה ליאן והוסיפה כי "לא עשיתי להן כלום, הן החליטו פשוט שהן עושות לי את זה".

ליאן סיפרה כי אחת מהנוכחות באירוע תיעדה את האירוע ופרסמה אותו ברשת האינסטגרם. כמו כן, אמרה כי חרף הבקשות והתחינות שלה שיפסיקו במעשה "הן לא הקשיבו, הן המשיכו וראו שבכיתי אבל המשיכו והמשיכו". 

בהמשך, הצטרפה לשיחה אמה של ליאן, אילנה, שסיפרה כי "הילדה התקשרה אליי ב־12:30. היא אמרה 'אל תשאלי מה עשו לי, שפכו עליי חומרי ניקוי וסבון אני לא הולכת לוותר להן. אני הולכת לרכזת השכבה והבנות האלה לא צריכים לעשות את זה לאף אחת שלא יפגעו יותר באף אחת'. היה לה אומץ לב שזה לא ברור מאליו". 

"היא הלכה לרכזת השכבה וכשהתקשרתי אמרתי 'עכשיו אני באה לקחת' ולא ידעתי כמה המקרה חמור. חשבתי שלקחו מהסבוניה והשפריצו. מתי גילתי את כל הסיפור? כשהגעתי הביתה היא מראה לי מה העלו לסטורי, 'תראי באינסטגרם'. כשראיתי פשוט היה לי חושך בעיניים. אמרתי מסכנה הילדה, מה היא עברה, איזו התעללות יותר מהתעללות. נפשית ופיזית. לא הייתי רוצה אני בתור אדם מבוגר לא הייתי רוצה לעבור דבר כזה אז מה ילדה בת 12", הוסיפה. 

עוד אמרה כי "הייתי שולחת להם סרטונים, כל מיני פוסטים, התכתבויות שכותבים לה. כל פעם שולחת לכולם והם אומרים אין לנו כלים להתמודד עם זה אין לנו מה לעשות". 

לדבריה, "כשדיברתי עם הרכזת אמרתי למה אף אחד לא פנה כל כך הרבה זמן, אמרו שיש למנהלת דברים יותר חשובים. בכלל קיבלתי שיתוק, יותר חשוב מזה? מה יכול להיות יותר חשוב? אתמול היא הלכה לבי"ס והילדה חזרה אתמול, עשתה בלגאן, הסיתה את הבנות בהפסקה, באה לאיים עליה ולהרביץ לה. היה שם מקרה לא נעים היא שוב התקשרה אליי בוכה 'אמרת לי ללכת לבי"ס שהכול יהיה בסדר ותראי מה הולך'. והאשימו אותה שהיא לא בסדר".

ליאן הצטרפה לדברי אמה ואמרה כי היא מפחדת לחזור לבית הספר. "אתמול הלכתי, הילדה איימה עליי, אם לא היו מחזיקים אותה היא הייתה מרביצה לי. כולם אומרים לי תברחי. זאת שהשפריצה עליי את חומרי הניקיון, מאז שהכרתי אותה, איך אני אגיד את זה הייתה מרביצה לי, אבל בצחוק. היא אומרת שזה בצחוק אבל זה כואב".

בסיום, אמרה אילנה כי הוגשה תלונה במשטרה. "את האמת לא אמרו לנו כלום, לקחו עדות ואמרו שפותחים תיק. מה הלאה אנחנו לא יודעים. אנחנו לא חושבים שהמשטרה תוכל לעשות משהו, חשבנו על בי"ס יותר שיסלקו את הבנות, שהיא תמשיך ללמוד ותקבל עזרה פסיכולוגית, ייעוץ, שנדע איך להתמודד עם סיטואציה כזאת. היועצת אמרה אילנה את חייבת דחוף לחפש לה פסיכולוג ואני אמרתי לה אני צריכה לחפש?"

המנהלת סירבה להתייחס למקרה והפנתה אותנו למשרד החינוך

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור וקשה, שיש בו חציה של כל קו אדום ופגיעה בכל נורמה התנהגותית המצופה מתלמידים במוסד חינוך. לנוכח חומרת הדברים, התלמידים הפוגעים הושעו מבית הספר, והמשך לימודיהם בבית הספר מותנה. התלמידה הנפגעת מלווה באופן צמוד ויומיומי על ידי יועצת בית הספר, ומקבלת מעטפה רחבה של תמיכה רגשית וטיפולית. צוות בית הספר בקשר רציף ועקבי גם עם האם ועוקב אחר התפתחות החקירה בעקבות תלונה שהוגשה במשטרת ישראל".

עוד נמסר כי "במשרד מוסיפים, כי אירוע האלימות הנוכחי מצטרף לרצף של אירועי האלימות המוקצנים והתכופים שמתרחשים במערכת החינוך, על רקע ההשלכות של משבר הקורונה. לנוכח מציאות זו, יצא משרד החינוך בתכנית מקיפה למניעת האלימות, והוא הקצה לטובתה קרוב לחצי מיליארד שקלים. במסגרת משאבים אלה יוטמעו בבתי הספר שורה של תכניות עומק שיובילו לשינויים משמעותיים".

ראש העירייה, רוביק דנילוביץ' הגיב גם הוא לדברים: "בעקבות המקרה המזעזע בבית הספר עליו נודע לי היום, קיימתי הבוקר דיון דחוף עם ראשי מנהל החינוך ולאחר מכן שוחחתי עם מנהלת בית הספר, עם התלמידה ואמה. בתיאום עם הגורמים האחראים (משרד החינוך, הרשות ובית הספר) אנו נפעל בנחישות למיגור תופעות שליליות אלה. נערות ונערים חייבים להבין שהם אחראים למעשיהם ושלא יצפו להמשיך ללמוד באיזור הנוחות שלהם, כאשר הם מבצעים במודע מעשים קשים ומשפילים כלפי חבריהם וחברותיהם".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm