אל"מ (במיל') יוסי לנגוצקי, יוזם קידוחי הגז של שדות "תמר" ו"דלית", מתח היום (חמישי) ביקורת על הודעת שרת האנרגיה קארין אלהרר, כי הממשלה תקפיא את פיתוח הגז הטבעי, לטובת אנרגיות מתחדשות. בשיחה עם ענת דוידוב ב-103FM הדגיש: "האינטרס שלה צריך להיות בדיוק הפוך, זה התפקיד שלה".

בפתח דבריו אמר לנגוצקי: "פגשתי את השרה בדיוק לפני שבועיים. אחת ההמלצות שלי אליה היא אימצה, אני מהאנשים שהמתריעים כמעט 10 שנים שבים התיכון הסיכויים לתגליות גז גדולות כמו תמר ולויתן לא תהיינה. לכן, כל המאמצים שהמדינה עשתה, המדינות לא באו כי בבדיקות שעשו גילוי שהסיכויים לכך נמוכים. אין מה לעשות סבבים נוספים, שמחתי מאוד לשמוע שהיא הכריזה שלא ייצאו להליך רביעי לחיפושי גז, זו החלטה נכונה".

"השאלה היא, היא החליטה שלא יחפשו יותר גז, ואני חושב שהאינטרס שלה צריך להיות בדיוק הפוך, זה התפקיד שלה. אני מדובר בפתרונות חלופיים, הלוואי, אך פה מדובר במשאלת לב וזה סיפור ארוך טווח, חבל שזה הפך לנושא שהמונים נשבו בחוסר המציאות שבו. זה כיוון נכון, אך הוא ייקח עוד הרבה מאוד זמן", הוסיף.

בהמשך, התייחס לדבריה של השרה כי מטרתה היא "קידום מאסיבי של אנרגיות מתחדשות", ואמר: "היא אומרת שהיא תקים אגף לאנרגיות חדשות, אז מה? מדינת ישראל צריכה להכריז על מחסן חירום לעשרות שנים, ולאסור על ייצוא. לא יהיו לה תגליות נוספות".