מחר תגיע לפתחנו "סופת כרמל", שזכתה לשמה בשל כמויות הגשם החריגות הצפויות במהלכה ועוצמת הרוחות לצידן. על פי הדיווחים המטאורולוגיים, בשני הקרוב ירדו ממטרים כבדים בצפון הארץ ובמרכזה, מה שמעלה חשש כבד מהצפות.

עמית סביר, מנהל מרכז החיזוי, סיפר היום (שלישי) לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההכנות לקראת הסופה המרוכזת והנקודתית: "לא מדובר בהוריקן, אלא במזג אוויר משמעותי. זה לא משהו שלא ראינו, אך ניתן להיערך למצב". 

"מחר נרגיש רוחות הרבה יותר חזקות שיכולות להגיע ל־80 קילומטר לשעה זה לא משהו שלא ראינו בעבר אבל משמעותי. גשם יתחיל במהלך הבוקר, רוב הגשם הוא בעיקר בצפון לאט לאט זה יגיע למרכז ובגלל הרוח, גלים מאוד גבוהים. מחר זה יום של רוח, גשם בצפון שיתפשט למרכז, הפרק של הרוחות החזקות הוא בעיקר מחר, אחר כך הרוח יהיו לנו כמה ימים טובים של גשם עם פוטנציאל להצפות ושיטפונות. אירוע משמעותי, צריך להתכונן", אמר. 

כשנשאל על שמה של הסופה, השיב: "זה חלק מפרויקט, לא החלטנו יום אחד ישבנו בוועדה סודית, זה חלק מפרויקט אירופי שנכנסו אליו השנה. הוא ותיק ופחות או יותר רוצה לחקות או להשתמש כמו שעושים עם השמות של ההוריקנים בארה"ב".

"זה הולך לפי אותיות, לועזיות זה C. בעצם היו שתי מערכות שלא השפיעו עלינו, אנחנו חלק מקבוצה של יוון וקפריסין אז בפעמיים הקודמות יוון הושפעה. הגענו לאות השלישית. זה צריך להיות פעם של אישה ופעם של גבר ואנחנו משלבים פעם שם יווני ופעם קפריסאי עכשיו יצא שכשזה מגיע אלינו זה ישראלי", הסביר. לדבריו, השם הבא הוא דיאומדס, "לא יודעים אם הוא יגיע אלינו, בעברית הוא אירית ב־I".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm