הממשלה החליטה בישיבתה השבועית היום (ראשון) לאמץ את המלצות הביניים של ועדת החקירה לאסון בהר מירון, לקראת ההילולה שעתידה להתקיים בל"ג בעומר הקרוב. לפי ההצעה, השר הממונה על ההילולה יהיה שר הדתות, וכבר החודש הוא ימנה פרויקטור כפוף לו, לארגון האירוע ולניהולו.

בנוסף, נקבע בהצעה כי עד סוף חודש ינואר הקרוב, יוקם צוות מנכ"לים בראש מנכ"ל משרד הדתות ובהשתתפות נציגים של משרד האוצר, המשרד לביטחון הפנים ומשרד התחבורה. הצוות יגבש את תוכנית ההיערכות להילולה, ויגדיר את לוחות הזמנים ותקציב ייעודי. עוד נקבע כי המשטרה ושאר הגופים האחראיים יגבעו את המספר המירבי של המשתתפים שיורשו לשהות בהר בכל רגע נתון.

חברי האופוזיציה צעקו "לך" לרה"מ נפתלי בנט לאחר שהצביע נגד הצעת חוק סיוע לנפגעי האסון במירון. צילום: ערוץ הכנסת

בתוך כך, חברי הוועדה המליצו כי מספר המשתתפים המדויק ייקבע על פי תנאי השטח, אך ציינו כי על פי החומרים והעדויות שהובאו לפניהם, מספר בני האדם המירבי שאפשר להכיל בשטח הוא כ-20 אלף איש בקירוב, כאשר בזמן האסון שהו בהר כ-70 אלף בני אדם. בין ההמלצות מופיע הסעיף שלפיו, לשר הדתות שמורה הזכות לבצע התאמות בהמלצות הביניים של ועדת החקירה למעט ממספר המשתתפים המרבי. הדוח קובע כי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים יוכל להסתייע בחברת הפקה חיצונית, כפי שנעשה לשם הפקתם של אירועים ממלכתיים אחרים.
השר לשירותי דת מתן כהנא הגיב להחלטה: "ממשלת ישראל הפקידה בידי את האחריות על חגיגות ל"ג בעומר במירון השנה. אירוע מירון הקרוב יהיה שונה לחלוטין מהאירועים שהיו במקום עד כה - ביטחון החוגגים בהילולה יהיה הפעם מעל הכל".

יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי, אמרה: "מברכת את הממשלה שהחליטה שאירועי מירון ינוהלו על ידה ולא על ידי עסקני הדת. אנחנו בוועדה נקיים דיון רחב לקראת ההילולה עם כל הגורמים הרלוונטים כדי לוודא שהאסון שקרה במירון בשום פנים לא יחזור על עצמו ושהכל ינוהל על פי חוק וסדר- הבטיחות מעל הכל".