הסופה "כרמל" הגיעה הבוקר (שני) לארץ. ברוב אזורי הארץ ינשבו רוחות חזקות, וממטרים מלווים בסופות רעמים צפויים לרדת בצפון ובמישור החוף והשפלה ולהתפשט בהדרגה למרכז. ראשי העיריות הרצליה, רמת גן ואשקלון שוחחו הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפרו על ההיערכות למזג האוויר. 

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, סיפר כי בעירו החלו להרגיש את הסופה: "אנחנו נערכנו לכך בהתאם. במהלך החודשים האחרונים צוותי העירייה ניקו את כל תאי הקולטנים, הרחיבו את כל התעלות הניקוז וכעת אנחנו ערוכים. חוץ מזה שיש רוחות וגשם בינתיים הכול רגוע על פי הדיווחים האחרונים אין שום תקלות והכול עובר כרגיל, לומדים כרגיל והכול בשליטה".

גם ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם, שיתף על ההערכות דומה: "נערכנו בצורה אינטנסיבית והשקענו מעל לעשרה מיליון שקלים בשנה האחרונה בתשתיות בנקודות חמות. אתמול חילקנו לאוכלוסייה בגיל שלישי שמיכות חמות בגלל הקרה שאנחנו מרגישים, הקור ביומיים האחרונים. חשוב להגיד לכולם, ברגע שירדו מעל 100-120 מ"מ של מטר יש היתכנות של שיטפונות".

צחי וקסמן חזאי מטאו-טק, הסביר כי אין שליטה על 100 מ"מ: "גם בערים מפותחות באירופה כשיורדים 100 מ"מ של גשם בפרק זמן של יממה אחת, לא יכולות לעמוד בכמות כזו של מים לכן כנראה יהיו הצפות ושיטפונות השאלה עד כמה חמור זה יהיה".

בתוך כך, גם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, עדכן על מזג האוויר בעירו: "יש רוח מורגשת וגשם לא קיצוני, בסך הכול כל האנטנות, הדודים, הגדרות של אתרי הבנייה כולם במקומות ואפס הצפות. באשר להגעה לבי"ס השארנו שיקול דעת להורים, הורה שחושש ואין בחינה לילד יכול להשאיר את הילד בבית כחיסור מוצדק".

"מעבר לכך נעשתה עבודת מטה מפורטת, אנחנו משקפים הכול לתושבים בעיקר כדי להפיג חששות וחרדות, לדעת שהעיר מוכנה בצורה מיטבית להתמודד. אם יש שבר ענן שממטיר כמות מילימטרים לעיר, שום מערכת תשתיות לא יודעת למנוע באופן מוחלט הצפות. מערכת החינוך פתוחה כרגיל באופן מלא מהגנים ועד לתיכונים אבל נתנו שיקול דעת להורים מאחר ויש הורים שלא יכולים להסיע או שלילדים יש חרדה, כמעט 50 קמ"ש כרגע בר"ג אבל לקראת השעה 17:00 יהיו מעל ל־70 קמ"ש רוחות", אמר. 

על קשישים בודדים אמר שאמה הכהן: "זה הזמן לדפוק לשכן שחי לבד בבית ובטח מבוגר, זה הזמן לדאוג שלכולם יהיה משהו חם. ברמת גן יש לנו ערבות הדדית של משפחה אחת גדולה ואנחנו יודעים לעשות זאת מצוין".

פדלון הוסיף על דרי הרחוב: "אנחנו מטפלים בהם, חילקנו מאות שמיכות ותנורים, אנחנו בקשר איתם רציף ומטפלים בהם בצורה מיטבית. יש לנו צוותים נהדרים בכל הרשויות. הרשויות לקחו את הסופה הזו ברצינות רבה וטיפול גם בתעלות והעמידו צוותים מיוחדים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm