וועדת השרים לסמלים וטקסים של משרד התרבות, בחרה היום (שני) בהילה קורח, רופאה ומגישת חדשות, ואלמז מנגיסטו, מגישת חדשות, להנחות את טקס הדלקת המשואות המסורתי של יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל. לראשונה בתולדות הטקס הממלכתי, הוא יונחה על ידי שתי נשים ויתקיים ב-ד' באייר, 4 במאי 2022. כמו כן הוחלט כי הטקס השנה יתקיים בסימן ״יד פוגשת יד אחות״.

על בחירתן של השתיים מסרה הוועדה: "יחד וכל אחת בעשייתה המקצועית והחברתית, מייצגות את פניה היפות של החברה הישראלית ואת מגוון הקולות, האנשים והכישרונות שבה. בטקס השנה, יינתן דגש מיוחד לאזרחיות ולאזרחים המייצגים ומקדמים את החברה הישראלית להיות טובה יותר, בין היתר בתחומי ההנגשה ושוויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות."

הילה קורח (צילום: עדי אורני)
הילה קורח (צילום: עדי אורני)

אלמז מנגיסטו (צילום: ללא קרדיט)
אלמז מנגיסטו (צילום: ללא קרדיט)

יו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים השר חילי טרופר אמר: "אני מברך על הבחירה בהילה קורח ובאלמז מנגיסטו להנחות את טקס המשואות. בדרכן ובעבודתן הן מייצגות את הטוב שיש בחברה הישראלית, ואני משוכנע שהן יובילו טקס ממלכתי ומכובד לתפארת מדינת ישראל". כמו כן, מושיק אביב, מנהל מרכז ההסברה ויו"ר הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות, אמר: "הליך גיבוש בחירת האמנים והמנחים לטקס הדלקת המשואות נמצא בעיצומו ואנו רואים חשיבות רבה בבחירת שתי מנחות ראויות ומתאימות לאופיו הממלכתי של טקס חשוב זה".