"אפילו גיא פינס לא מתעסק בדברים ברמה הזו": התחקיר של העיתונאי רביב דרוקר שפורסם אמש בתוכנית "המקור" ברשת 13 על ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, גרר תגובות רבות, חלקן מתייחסות לגופם של מעשיו של מושא התחקיר, וחלקן למהות האתית שמאחורי הבחירה לפרסם פרטים אישיים עליו. הנושא עלה הבוקר (רביעי) בשיחת הפתיחה בין ינון מגל ובן כספית בתוכניתם היומית ב-103FM, והרוחות סערו.

מגל פצח במונולוג, לאחר שכספית שאל אותו מה הוא חושב: "גועל נפש. בעיניי מדובר בשפל טלוויזיוני, זה היה די משעמם. כל הצדקנים שאני רואה בפיד שנורא מפריע להם טהרת המשפחה פתאום, איך אומרים? יאללה יאללה, לכו חפשו את עצמכם. גועל נפש, נמוך, שפל טלוויזיוני. לא ראיתי כזו תת רמה הרבה זמן. אפילו גיא פינס לא מתעסק בדברים ברמה הזאת, פשוט מגעיל".

מגל טען מה היא צריך לעשות במקום חשיפת פרטים אישיים על חייו של כהן: "תעשה אייטם שיוסי כהן דיבר, אבל למה להביא בעל שטוען שהוא נבגד? אין הוכחות שהיה שם רומן. אני נגד רומן עם אישה נשואה, בעייני זה דוחה ומגעיל כי זה אסור על פי ההלכה, זה הדבר היחידי שהפריע לי, שמדובר באישה נשואה והיא טוענת שלא היה רומן. למה אנחנו צריכים להיכנס לדבר הזה? מה זה הסיכול הפוליטי? בגלל שיש מצב שהוא הולך לליכוד כך לסכל בן אדם? מה זה עסק שלכם עם מי הוא היה ועם מי לא? תוכנית שלמה הוא אמר לי ככה והיא הלכה ושתתה קפה, מה זה הגועל נפש הזה? איזה שפל. אתם לא מתביישים? בשביל לסכל בן אדם בגלל פוליטיקה? אין לכם גבולות? להוקיע את הדבר הזה".

כספית הגיב בציניות לדבריו של מגל: "נשמע ממש אותנטי. קודם כל, אני מציע לך להירגע, כי אם אתה מתומכיו של יוסי כהן האחרון שניהל רומן עם דיילת נהיה אח"כ ראש הממשלה ל־15 שנה. הבדיחה הנוכחית זה 'אין על אל-על, דיילת אחת מנהלת את המדינה והשנייה את המוסד'. זו הייתה מופת של עיתונות. הקשקושים על סיכול פוליטי לא מחזיקים מים, כי יש בעל נבגד שבא לדבר. תגידו שאנשי הלטאה וקרן וקסנר מפעילים אותו כדי לסכל את זה שעוד בכלל לא נכנס לפוליטיקה".

בן כספית, ינון מגל (צילום: יונתן בלום עבור 103FM)
בן כספית, ינון מגל (צילום: יונתן בלום עבור 103FM)

"כמי שמקבל כמות מסחרית על יוסי כהן, כל קשקושי הסיכול הפוליטי - כבר הוא הולך לפוליטיקה?", המשיך כספית. "בשיחות סגורות אני מעריך ומחבב את יוסי כהן, אני חושב שהוא היה ראש מוסד מצוין, בחרתי בו אפילו כאיש השנה באחת השנים, אבל הסיפור אתמול חמור בצורה בלתי רגילה. בלתי רגילה. מה זה אומר מה זה עניינכם? ראש מוסד, רמטכ"ל, ראש שב"כ, ראש ממשלה, שר ביטחון, כולם שקופים בפנינו".

"באמת?", תמה מגל, וכספית השיב בעוקצנות: "כן, כן אנחנו לא בערוץ 14, אנחנו בעיתונות אמיתית". מגל המשיך: "לדבר עם בעל נבגד זה עיתונות אמיתית? זה תת רמה".

כספית ענה: "ראש מוסד מכהן טס בכל רחבי הגלובוס לרדוף אחרי אישה נשואה, מספר סיפורי אלף לילה ולילה על המוסד, על מה הוא עושה ואיפה גייסו אותו. כולם יודעים איפה הוא נמצא, טס עם נתניהו לצ'אד ומשם לניו יורק לראות אותה, והכול בגלוי, כשהבעל הנבגד מצליח לדעת את שמות המאבטחים שלו ואיפה הוא נמצא בכול רגע נתון בעולם. זה אדם שיש לו אולי מחשבות פוליטיות. הגישה שלך לסיפור הזה מראה את הנזק של עידן נתניהו".