ילדה בת 8 וחצי מאזור השרון אושפזה היום (רביעי) בבית החולים מאיר בכפר סבא, לאחר שנדבקה בשפעת, וכעת היא מורדמת ומונשמת. השנה מתו כבר תשעה חולים משפעת, כולם מעל גיל 75.

הילדה סבלה מחום וכאב גרון מאז אתמול, והבוקר התעוררה עם קשיי נשימה כבדים. בני משפחתה אף החלו להנשים אותה, וצוות מד"א פינה אותה לחדר המיון לילדים בבית החולים. היא הוכנסה לחדר החייאה ובהמשך הונשמה, כשהתברר שנוצרה אצלה בצקת חמורה בדרכי הנשימה. זן A - הזן שבו נדבקה הילדה - הוא הזן הבולט השנה.

"מדובר במקרה חמור של דלקת דרכי הנשימה על רקע מחלה ויראלית", הסבירה ד"ר דגנית אדם כהן, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי. "אני רוצה לשבח את בני משפחתה של הילדה, שלא איבדו עשתונות והחלו בטיפול באופן מיידי כולל הזעקה של סיוע רפואי. השנה, בכל יחידות טיפול נמרץ ילדים בארץ אנו עדים למקרים קשים של סיבוכי שפעת מסוג זן A שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף למקרי תמותה.

רק בשבועיים האחרונים טיפלנו ביחידת טיפול נמרץ ילדים במאיר בארבעה ילדים שהגיעו במצב קשה עקב המחלה אשר כולם אינם מחוסנים לשפעת. על אף החשש של כולנו ממגיפת הקורונה, אין להקל ראש גם בהתמגנות כנגד מחלת השפעת שידועה בתחלואה קשה ושכיחותה גבוהה".