סמנכ"ל אל על, שלומי עם שלום, אמר היום (רביעי) כי הוא מודאג בעקבות החלטת הממשלה להגבלות על נתב"ג: "אנחנו רואים השפעה דרמטית בעקבות החמרת ההגבלות על היוצאים והנכנסים לישראל והגדרת מדינות נוספות כאדומות. אנחנו לא מבקרים את החלטות הממשלה, אבל אנחנו מבקשים שיפצו אותנו על ההפסדים הכספיים שנגרמו לנו בעקבות ביטולי טיסות".

בעקבות התקנות החדשות, אל על צמצמה משמעותית את לוח הטיסות. במקום שלוש טיסות יומיות לניו יורק, החברה תוציא טיסה אחת בלבד. כמו כן, גם ליעדים מובילים נוספים של החברה, כמו לונדון ופריז, לוח הטיסות יצומצם. "החברה היתה בתנופה וראינו זינוק בפעילות, אבל כעת הכל נעצר והתחושה היא של חזרה לאחור", ציין עם שלום, והוסיף: "שרת התחבורה מירב מיכאלי דורשת שיינתן פיצוי לענף התעופה וראש הממשלה נפתלי בנט גם הבטיח לנו. אנחנו כל הזמן בשיח ומצפים לקבל בהקדם את הפיצוי".

לדבריו, בימים האחרונים מסתמנת האטה וביטולים בהזמנות: "כאשר נוסע חוזר לארץ היה צריך להיכנס לשלושה ימי בידוד, אנשים המשיכו לטוס ולא ביטלו את ההזמנות, אבל כאשר הגדירו מדינות רבות כאדומות, אין להם אפשרות לצאת מהארץ, אלא באישור מיוחד ואנשים הפסיקו להזמין וגם ביטלו הזמנות. אנחנו רוצים פיצוי אמיתי על ההפסדים שנגרמו בשל ביטולי ההזמנות והטיסות. החברה מחכה ואני מקווה שנקבל את הפיצוי כמה שיותר מהר".