טרגדיה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה: הסופר החרדי המוכר ואיש החינוך חיים ולדר שם היום (שני) קץ לחייו על קבר בנו. זאת, לאחר תחקיר רחב היקף שהתפרסם נגדו ב"הארץ", בו נטען כי ולדר ביצע עבירות מין בנשים וקטינים. 

עד השעות הקטנות של הלילה, סמוך לשעה 5:00, ישב ולדר עם חברים ובני משפחה, אז יצא את ביתו והחל לשלוח הודעות בטלפון לרעייתו ולאנשים נוספים. ההודעות, כך מספרים מכריו, היו מבולבלות, אולם הוברר כי הוא גם הותיר אחריו מכתב. בני המשפחה מיהרו להגיש תלונה במשטרת מרחב דן, שפתחה בחיפושים בחשד להיעדרותו בשל העובדה שעלה חשש לחייו.

עובדי בית העלמין סגולה החלו לסרוק את המקום כיוון שעלתה סברה לפיה הוא הגיע להיפרד מבנו. אחד העובדים, כך עולה, היה זה שאיתר את רכבו סמוך לחלקת הקבר. כשהתקרב לקבר, הוא זיהה את ולדר כשהוא מוטל על הרצפה ללא רוח חיים לאחר שירה בעצמו למוות. 

מזירת האירוע בבית העלמין סגולה (צילום: פרטי)
מזירת האירוע בבית העלמין סגולה (צילום: פרטי)

בתחקיר הארץ דווח על 22 עדויות על תקיפות מיניות, לכאורה, של נשים ילדים, נערים ונערות בידי ולדר, שהובאו לבית הדין החרדי המיוחד שעוסק בעניין, בראשות הרב שמואל אליהו. בעקבות התחקיר המשטרה פתחה בבדיקת הטענות על התקיפות המיניות מצד הסופר, שהכחיש את הטענות כלפיו. 

ולדר, חתן פרס ראש הממשלה "מגן הילד" מטעם המועצה הלאומית לשלום הילד, היה סופר ילדים, נוער ומבוגרים, פובליציסט, מרצה ופעיל לרווחת הילד בחברה החרדית. 

מזירת האירוע בבית העלמין סגולה (צילום: פרטי)
מזירת האירוע בבית העלמין סגולה (צילום: פרטי)

יו"ר נעמת, חגית פאר, אמרה בעקבות הימצאותו ללא רוח חיים של הסופר חיים ולדר: ״אסור בשום פנים ואופן שהאירוע הטרגי יהפוך את הקורבנות לנאשמים כפי שקורה לעיתים לצערנו. אנשים אמיצים שאזרו אומץ לספר על האירועים הקשים שחוו- ביום הזה תפקידנו לחבק אותם ואותן ולעמוד כחומה בצורה בפני כל ניסיון להכפיש אותם או להטיל עליהם אחריות כלשהי על האירוע״.

הרב שמואל אליהו מסר: "שמענו בכאב על התאבדותו של חיים ולדר. חבל שהוא בחר בדרך הזו, הצענו לו שיתקן את מה שהוא קלקל. שיבקש סליחה מהנפגעות. שישנה את דרכו. שלא יפגעו עוד נשים. היה יכול ללמד לרבים דרך תשובה. חבל שהוא בחר בדרך של התאבדות. אנו מחזקים את הנפגעות הרבות בשעה קשה זו, חייהן קודמים לחייו".