פרופ' אבישי אליס, מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים בילינסון ויו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, התראיין הערב (שני) בתוכנית "איפה הכסף" של ענת דוידוב ב-103FM, והזהיר מפני חזרתה של השפעת: "בניגוד לשנה שעברה, השנה יש גם שפעת וגם קורונה, המחלקה בתפוסה מלאה של למעלה מ-100 אחוז".

על גל השפעת שמכה, אמר פרופ' אליס: "צריך להתייחס לזה שאנחנו כבר פחות מקפידים על ריחוק, קצת פחות על המסכות, ואני חושב שמידת ההתחסנות לשפעת לא מספיקה. בכל המחלקות הפנימיות של בתי החולים יש עלייה דרמטית במספר החולים עם מחלות דרכי נשימה, וחלק מאוד מכובד מהם לא התחסנו נגד שפעת". כמו כן, פרופ' אליס אמר: "גילאי המאושפזים אצלנו שונים, החל מנשים צעירות בנות 30 עם מחלת ריאות כרונית יציבה, שבעקבות השפעת הגיעו לאשפוז, וכן אנשים מבוגרים עם מחלות רקע".

בנוגע לחולי הקורונה אמר פרופ' אליס כי "אצלי בבית החולים אין מחלקת קורונה, כיוון שמספר חולי הקורונה המאושפזים קטן. אם אתה פותח מחלקה המיועדת לחולי קורונה ולשמחתנו היא ריקה, זה אומר שיש פחות כוח לטפל בחולים האחרים שמספרם הולך וגדל. הכוח שעומד הוא קטן, עייף וקשה לו, יש בתי חולים אחרים בהם המסדרונות מתחילים להתמלא". 

בנוסף, התייחס פרופ' אליס לווריאנט האומיקרון, לעלייה הצפויה במספר החולים הקשים, וכן למספר המבודדים שעלול להציף את המדינה: "הכל הוא ניהול סיכונים. כשיש עשרות אלפי חולים כמו שהמודלים מדברים, גם המספר האבסולוטי של החולים קשה יהיה גדול. ההיצע והיכולת לטפל בהרבה חולים הוא קטן. נקודה שנייה היא הבידודים. אם בן של רופאה או אחות יהיה בבידוד, היא תישאר איתו בבית ולא תבוא לעבודה. זה אחד מתרחישי האימה שצריך לקחת בחשבון". 

לסיום, תקף פרופ' אליס את הערבות ההדדית של הציבור על מתן החיסונים: "אני לא חושב שמישהו צריך לדבר במונחים של כישלון. הערבות ההדדית שקיימת כאן היא לא קיימת, ואז אנשים פורעי כל חוק ולא מתחסנים, ולא רק שהם פוגעים בעצמם הם פוגעים בסביבה. החובה היא להתחסן כדי לא להגיע למצב הזה ולהישמר גם לעצמי וגם לסביבתי. כל הערבות ההדדית ומדינה שיש בה התנהלות לא קיים, וזה הכישלון". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm