יוני יעקובי, לולן במושב מרגליות, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב ב-103FM על הפגיעה הקשה של שפעת העופות בלולים במושב מגוריו. זאת לאחר שמשרד החקלאות פרסם בשבת האחרונה כי שפעת העופות התגלתה במקבץ לולים, שמונה כ-320 אלף תרנגולות מטילות. על הפגיעה הכלכלית אמר: "קשה לי מאוד להעריך כלכלית, מדובר על נזק אדיר, בכמה מאות מיליונים, זה מביא חורבן".

בפתח דבריו אמר יעקובי: "לא פשוט, לא קל, גילו אצלנו בתחילת שבוע שעבר את שפעת העופות, 250 אלף עופות שהושמדו עד היום. אצלי הושמדו 11,000 עופות, המצב לא פשוט. אנו מזהים בפתאומית תמותה חריגה, מיד מודיעים לרופא של המעבדה ותוך מספר שעות לקחו בדיקות מהלול. אחרי כמה שעות הודיעו שהלול נגוע וזה פרץ כמו אש בשרדה קוצים".

בהמשך, התייחס יעקובי גם לרפורמה בענף הלול: "תוך יומיים שלושה המון לולים במושב נדבקו, השירותים הווטריניים הפסיקו את שיווק הביצים, עשו סגר על הלולים וההמשך ידוע, השמידו את כל העופות. חבל על העופות בצורה בה הן מתו".

יעקובי הוסיף: "הלכה הפרנסה ובלי קשר לכל זה, הממשלה עומדת לעשות רפורמה בענף הלול לפתוח את השוק, שכל איחד יגדל כמה ואיך שהוא רוצה, וגם ייבוא שזה הכי חמור. אותנו בודקים בציציות ואף אחד לא יודע מאיפה כל הביצים שבאו. אותי בודקים פעם בחודשיים. למה לתת פרנסה לחו"ל כשיש בארץ? אני לא רואה איזה יוקר מחיה יש בחמישים שקל ביצים לחודש".

ךסיום התייחס לנזק הכלכלי ואמר: "ח"כ מופיד מרעי היה הראשון שהתקשר ושאל מה קורה אצלנו. קשה לי מאוד להעריך את הנזק הכלכלי. אנשים קשיי יום חיים מזה, אנו לא מבקשים רחמים, קיבלנו מכה, מדובר סך הכל על משק קטן, כ-8000-9000 שקל מחיה, זו הפרנסה היחידה של אנשים בני 70-80. אני אלך לעבוד, אנשים אחרים לא יכולים לעשות זאת".