יוסי חברה, אחד האבות שבתו עברה התעללות בגן בו עבדה כרמל מעודה, שוחח היום (שלישי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM. חברה התייחס בשיחה לגזר הדין שהוטל על הסייעת לירז נתן, ואמר: "זה עונש ביזיון. הוא הרשיע אותה בתקיפה ולא בהתעללות וקיבלה שנתיים מאסר. זה לא מספק אף אחד". בהמשך התייחס גם לדבריו של מוטי מעודה, אביה של כרמל, בתוכניתו של נדב רוזמן ב-103FM. 

בפתח השיחה הגיב חברה לדבריו של מוטי: "ממש זלגו לי דמעות. תנו לי בבקשה להגיב על הדברים ההזויים של הבחור הזה. מוטי מעודה ואשתו, שכל מדינת ישראל תדע ששניהם נחקרו. בואו לא נשכח שמוטי מעודה היה עובד בגן, הוא היה בעל הבית של הגן והטבח של הגן. יש צילומים, והם בהם ראו ילדים קשורים, הם נחקרו על אי דיווח וקיבלו על זה עונש".

"התיק נגדם נסגר. יש ילדים קשורים מתגלגלים על הרצפה שהמשטרה צפתה בסרטונים וגם אנחנו ראינו אותם. למה הוא לא עצר את זה בזמן? מה הטענות? הבכי והנהי הזה כאילו המשפחה סבלה? הילדים האלה סבלו, זה שהוא ישב בביהמ"ש שנתיים וחצי וצחק להורים בפנים, היה אומר 'היא לא תשב יום אחד', היה לועג לנו".

"עכשיו הוא יושב בית ומתראיין? מציג את המשפחה כקורבן? אנחנו ממש מתקרבים לערעור שלה לעליון, זה עבודה טובה שבטח בעצת העו"ד הוא יושב ומתקרבן בפני הציבור. הם ראו ילדים קשורים, ראו התעללויות שהבת שלהם פגעה בילדים, ולא היו שם למנוע את זה. אז הבכי הזה והמשחקים האלה שישמור אותם לעצמו וישקיע במשפחה שלו. המשפחות שלנו מרוסקות, 18 משפחות שלא הצליחו לחזור לעצמן", הוסיף.

בהמשך, נשאל חברה האם המשפחות עדיין מרוסקות בעקבות האירועים והשיב: "אני חייב להגיד, זה לא נגמר אחרי שכרמל מעודה נכנסת לבית סוהר ואחרי שלירז נתן נכנסת לבית סוהר. החיים שלנו נמשכים עם אותה שגרת טיפולים, אותן טראומות. יש כמה אמהות שלא חזרו לעבודה, הן במצב נפשי מאוד קשה. בתים פה התפרקו, פרשת כרמל מעודה לא נגמרת, בתים התפרקו. על מה הוא מדבר? אני לא רוצה להיכנס לפרטים אישיים, אבל בתים התפרקו לחלוטין. הורים נמצאים על כדורים ולא מצליחים לעבור את היום והם מטופלים נפשית. אף אחד לא מכיר בהורים האלה, על זה אני בכלל לא מדבר".

על מצב הילדים אמר: "הילדים ממשיכים לקבל כל הזמן טיפולים. יש שיפור גם כלפי הילדה שלי שהוא שיפור מאוד גדול. אין ספק. אנחנו עובדים על זה יום יום בזמן שאנחנו עובדים לטפל בילידם שלנו. מוטי מעודה אומר שהוא שנתיים וחצי עובד על הנפש של הילדה שלו. מעניין מאוד. הוא אמר שהנפש שלו ושל כרמל קשורים, עכשיו אני מבין הכול מאיפה שיטות הקשירה שהיו לבת שלו איך שהיא קשרה ילדים בחבלים. זה מעיד על המשפחה הזאת. שיפסיקו לבכות". 

לאחר מכן, סיפר חברה על מצבה הנפשי של בתו: "אנחנו לא מדברים כשיטת טיפול, לא דיברנו עם הילדה ולא הזכרנו את השם כרמל או לירז. אנחנו מטפלים בה בצורה שונה נותנים רק לה לפתוח ולשתף במשך הזמן. מדי פעם היא זורקת את השמות שלהן, היא נזכרת בהן. היא נמצאת במוקם יותר טוב היא לא נכנסת לפרטים שהיא הייתה מדברת עליהם כמו על ההרעבות. אבל מה שנשאר, זה שהילדה בת חמש וחצי מסיימת לאכול ושמה ידיים מאחורי הגב ומורידה את הראש. את זה ראו בסרטונים לאורך כל הדרך את שיטת האכלה של המשטר הזה שהיה שם. יש ילדים שעדיין מתעוררים בלילות. עדיין לא עבר לה, יש לה רגרסיות ובעיות התנהגות".

חברה הוסיף: "היא הפסיקה להגיד את השם כרמל לשמחתנו היא מזכירה את שתי הרעות, כך היא מדברת עליהן. נמצאות בארץ הפחים, מקווה שרחוקים, לא רוצה שיתקרבו אליי. לפעמים זה עולה לה, אנחנו מחבקים אותה ומכילים אותה. אנחנו עם היד על הדופק".

חברה התייחס לעונש שניתן לסייעות ואמר: "כרמל מעודה הואשמה בהתעללות. אנחנו טענו בפני הפרקליטות שהם טועים כי לירז פגעה בילדים לא פחות מכרמל מעודה. אבל לצערי אנחנו לא יכולים להילחם, יש הגבלה כמה אנחנו יכולים להילחם במערכת, וזה מה שביהמ"ש קבע".

בסיום התייחס חברה להמשך המאבק של המשפחות ולכך שהם מתכוונים לערער לבית המשפט על העונש שניתן לסייעות: "לצערי זה לא נגמר, אני מצפה מביהמ"ש העליון שיבין את החומרה ואת הגודל של הדבר הזה. ההרתעה זה אחד הדברים החשובים ביותר. תיק כרמל מעודה הוא תיק דגל. העונש הזה לא מספיק לשום סבל שהילד עובר והמשפחות עוברות. המדינה נשרטה פה, הורים נשרטו פה, אף אחד לא סומך על גננות לצערי".

סייעה בהכנת הכתבה: עפרי גליכמן, 103FM