אבי סעידיאן, אחיו של איציק סעידיאן שהצית עצמו לפני כשמונה חודשים מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון, שוחח היום (שלישי) עם ניסים משעל וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לשינוי המשמעותי שאחיו גרם ביחס של מערכת הביטחון לנכי צה"ל: "הוא צעק את כאבם, הוא לא היה חלילה משוגע. כל מי שישב איתו ראה כמה הוא חכם, אוהב, מכיל. פשוט היה לו צער אמיתי בנשמה".

בפתח דבריו אמר אבי: "ברוך השם, ניסים ונפלאות, משהו מטורף קורה פה. כל יום יש ניסים חדשים. 24 שעות לא נתנו לאח שלי סיכוי לחיות, אבל ברוך השם גם הרופאים מודים שזה נס מעל הטבע. אחרי שמונה חודשים הוא הצליח קצת לצאת מחדרו וטיפה לנשום אוויר".

אבי הביע את התרגשותו ממצבו של אחיו והוסיף: "בשבוע האחרון הצליח לאכול פיתה עם בשר, לאכול בגט שווארמה, דברים שלא דמיינתי שאני מחזיק, והלב שלי דופק על 200 שאני לא מאמין שאני מצליח להאכיל את אחי בדברים כאלה. כל יום הוא משתפר, מנסים להעמיד אותו ב-70 מעלות, 80 מעלות. הוא כל יום עולה והפרופסור אומר דברים שאני לא מצליח להבין בשכל, דברים שאי אפשר להסביר".

בהמשך נשאל האם איציק מצליח לשוחח עם הסביבה והשיב: "הוא מדבר תמיד, יש לי איתו שיחות ארוכות. יש חלק מהיום שהוא מורדם כי יש כאבים, אבל הניסים שקורים פה אחרי שמונה חודשים, מי חלם שאחי יוכל טיפה לשבת על כיסא? נתנו הערכות של שנה וחצי-שנתיים. אף אחד לא ידע אם הוא יוכל ללכת או לא ,יש פה דברים מטורפים. לצערי מה שאחי עשה לעצמו זה נזק שכמעט אף אחד לא יצא מזה".

לגבי המשך הטיפולים אמר: "יש עוד כמה ניתוחים לא פשוטים של השתלות עור כדי שייצא מסכנת חיים. הוא עדיין מוגדר במצב מאוד, מאוד קשה. הוא זקוק לעוד כמה ניתוחים כדי לצאת מכלל סכנה. אנחנו מקווים להגיע לשיקום בעד מספר חודשים".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm