רגע לפני תום 2021, בן כספית וינון מגל חזרו אל כל הסיפורים והאירועים הגדולים שהתרחשו השנה. מגל פתח את דבריו ואמר:  "זו הייתה לי שנה נהדרת. שנה בה למדתי שיותר כיף להיות באופוזיציה, כי למה צריך להיות שופר ולהגן על החלטות שלא אתה מקבל? עדיף לתקוף - זה הרבה יותר קל. זה זורם בקלות וזה די משעשע".

בהתייחסו לממשלת בנט-לפיד אמר כי  "עלו שני אנשים לשלטון שהאויב הכי גדול שלהם הוא הארכיון. תרמית פוליטית ומוטציה קואליציונית יצרו ממשלה מנופחת ובזבזנית. אבל העיקר הושג: בלי האיש שהם כל כך אוהבים לשנוא. בקיצור, זו הייתה השנה הכי טובה של בן כספית והכי רעה לישראל".

בן כספית התייחס לצירופה של רע"מ לממשלה, לראשונה בתולדות המדינה, ואמר: "ההוגה, המייסד, האחראי, פורץ הדרך, סולל הכביש ומקים הגשר הזה הוא בנימין נתניהו. אלף שופרות לא יצליחו למחוק את ההישג הזה, בלעדיו ובלעדי ינון וריקלון זה לא היה קורה", והוסיף: "בשמי ובשם הערבים, היהודים והישראלים המצטופפים כאן יחד, תודה ביבי על כל מה שעשית למען עם ישראל!! היה שווה".

בהמשך, התייחסו לפרשת השר אלעזר שטרן והמגרסה שנחשפה ב-103FM. כספית טען כי  "זה מקרה שבו נעשה עוול ענק לבן אדם טוב - ולא על ידי 103fm. שטרן כשל בלשונו". מנגד, מגל טען: אני אוהב את שטרן באופן אישי, אבל יצאו שם כל מיני תלונות שהוא גרס מטפורית או לא מטפורית תלונות. עשית לו פה זיכוי".

אלעזר שטרן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)
אלעזר שטרן (צילום: הדס פרוש , פלאש 90)

סערת יברקן: "אין שכל אין דאגות"

כמו כן, התייחסו לסערת ח"כ גדי יברקן שטען כי כל מה שיש לשר הורוביץ למכור באנג'דה הפולטית זה "היותו גיי ואשכנזי". מגל אמר כי ""בסוף אנחנו עדיין חיים במציאות שהנכונים והיפים הם אשכנזים. לאתיופי הרבה יותר קשה להתקדם". כספית סיכם: "אין שכל אין דאגות", ועדכן שחבר הכנסת הוציא לאחר מכן הודעת הבהרה והתנצלות.

לאחר מכן, חזרו לחודש מאי שהיה רווי במהומות בירושלים, ירי רקטות מסיבי אל עבר ירושלים ומרכז הארץ שהובילו לבסוף לפתיחתו של המבצע הצבאי 'שומר החומות'. יומיים לאחר שהחל המבצע, שוחחו השניים עם האימאם של לוד השייח' יוסף אלבאז. כספית הטיח בו: "צריך להיכנס באימ־אימא שלכם". הוא ציין כי לאחר מכן, האימאם "נעצר בחשד שקרא לפגוע בשוטרים, יצא לנו טוב". 

למרות הפסקת האש שהושגה בתום המבצע, המתיחות בגבול רצועת עזה נמשכת גם בימים אלו. לפני כמה חודשים נהרג הלוחם בראל חדריה שמואלי ז"ל בעת פעילות מבצעית. אמו, ניצה שמואלי, התראיינה ב־103fm ותקפה את ראש הממשלה: "אפילו לא יודע את שמו". ביום שני האחרון הציג מפקד אוגדת עזה את ממצאי התחקיר למשפחה, לפיו נעשו שגיאות טקטיות של פריסת הכוחות על הגדר. כספית ספד ללוחם: "היה גיבור ישראל". מגל נזכר: "זה היה אירוע דרמטי".

בראל חדריה שמואלי (צילום: דוברות המשטרה)
בראל חדריה שמואלי (צילום: דוברות המשטרה)

בעקבות גיא פלג: האם ינון יתבע גולשים?

כספית ומגל התייחסו לשיחה שניהל גיא פלג עם מאזין ב־103fm, בה עדכן כי בכוונתו לתבוע מספר אנשים בגין לשון הרע. כספית החמיא: "מלך", וציין כי "אני לא תבעתי איש". מגל הוסיף כי גם הוא לא עשה זאת, "למרות שזה כסף על הרצפה". 

בהמשך, המגישים שבו אל אולימפיאדת טוקיו (2020) שנמשכה 16 ימים אל מול יציעים ריקים, בשל מגפת הקורונה. ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם זכו במדליות זהב, אבישג סמברג ונבחרת הג'ודו זכו בארד והביאו הרבה כבוד לישראל. בן כספית ואריה אלדד שוחחו עם אמו של דולגופיאט, שהביעה מורת רוח על כך שבנה לא יכול להתחתן בישראל. מגל קבע: "אנשים לא צריכים לנסוע לקפריסין כדי להתחתן. יש פה בעיה, צריך לפתור את זה". כספית הסכים וטען שצריך לאפשר לאנשים שאינם יהודים להתחתן בחתונה אזרחית בישראל.

השנה הייתה חגיגית גם עבור קבוצת הכדורגל מכבי חיפה שלראשונה מאז 2011 זכתה בתואר אלופת המדינה לאחר שהביסה בגמר את הפועל באר שבע. מאמן הקבוצה ברק בכר התראיין בתוכנית הספורט, ושיתף בהתרגשות הגדולה. כספית ומגל שאינם נמנים עם אוהדי הקבוצה, שיבחו. "מאמן ענק, שאפו", אמר בן. 

שחקני מכבי חיפה חוגגים (צילום: מאור אלקסלסי)
שחקני מכבי חיפה חוגגים (צילום: מאור אלקסלסי)

ינון על מתי כספי: "עוף די מוזר"

בגזרת הקורונה, חשבנו שמבצע החיסונים העולמי יסייע במיגור המגפה אך למרבה הצער לא כך הדבר. ווריאנטים חדשים כדוגמת הדלתא והאומיקרון טרפו את הקלפים והוכיחו לנו שעדיין אנחנו לא יודעים מספיק על הנגיף הארור. מי שנפגע קשות כתוצאה מהמגפה והמגבלות הוא ללא ספק ענף התרבות, שנסגר כמעט לגמרי במשך תקופה ארוכה. איריס קול שוחחה לפני מספר חודשים עם הזמר מתי כספי, שהסביר מדוע ביטל את הופעותיו בישראל והחליט לעזוב את הארץ. כספית חשף: "אני מעריץ ענק שלו", בעוד מגל אמר: "הוא עוף די מוזר".

הקורונה השפיעה גם על המצב הכלכלי, ועל פי דו"ח שפורסם בשבוע האחרון, כ־21 אחוזים מהישראלים חיים מתחת לקו העוני. בתחילת השנה התראיין מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגל, שמתח ביקורת חריפה על שירות התעסוקה. כספית: "הממשלה הקודמת זרקה טונות של מיליארדים ממסוקים", ומגל טען שהממשלה הנוכחית לא מסייעת כלכלית מספיק לאזרחים: "יש פה בעיה, תזרימו כסף".

בתחילת החודש נחשף בתוכנית 'שבע־תשע' פרשת מין קשה בתיכונים בת"א, שבעקבותיה הוגש כתב אישום נגד התלמיד בן ה־15 החשוד באונס. השבוע דווח בתקשורת על פרשה נוספת ומטלטלת שאירעה בדרום הארץ, ונדמה שמדובר בתופעה של ממש. בן אמר בצער: "אני מרחם על הדור הזה". ינון האשים את התכנים אליהם נחשפים התלמידים בגיל צעיר, וטען: "זה משפיע על הלך הרוח ועל תפיסה בכלל של עולם המיניות".

בחודש שעבר אראל סג"ל שוחח עם אשתו של סגן ראש מח"ש משה סעדה, על התביעה שהגיש לבין הדין לעבודה בירושלים בגין התעמרות. היא טענה שפרקליט המדינה לשעבר שי ניצן "היה אינטרס לשמר מערכת ידידותית עם רוני אלשיך, כדי שיקדם את חקירות נתניהו". בן הגיב: "מה שהיא אמרה לטעמי מופרך", בעוד ינון אמר: "יש בפרקליטות ביקורת גדולה על שי ניצן".

שי ניצן (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)
שי ניצן (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

"הישראלי האולטימטיבי": פרידה מרוני דניאל

ב־26 ביולי נפרדנו בעצב רב מחברנו, ידידנו ושותפנו לתחנה רוני דניאל ז"ל שהלך לעולמו במפתיע. נתן זהבי היה זה שבישר את הבשורה המרה בשידור. בקול חנוק ובדמעות, ספד לחברו הטוב והקדיש לו את שירו של אריק איינשטיין 'סע לאט'. "הוא היה מאוד צברי, במובן של 'דוגרי' ולדבר בגובה העיניים", אמר ינון. בן הוסיף: "הוא היה אחת הנשמות הטהורות, הישראלי האולטימטיבי".

בחודש אוגוסט קיים דידי הררי משדר מיוחד לזכרה של רעייתו מירית ז"ל, שהלכה לעולמה לאחר מלחמה במחלת הסרטן. הוא סיפר על ההתמודדות הקשה מאז פטירתה בטרם עת, והודה למאזינים על התמיכה הרבה לה הוא זוכה. בן: "לא הצלחתי להאמין שאוהב אדם שהוא גם מכביסט וגם ביביסט. האיש הזה רק עם אהבה הוא מנצח". ינון סיכם: "אוהבים אותך, דידי".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm