חבר הכנסת והשר לשעבר מרדכי בן פורת נפטר הבוקר (שני) והוא בן 98 במותו. בן פורת, שנולד בבגדד ועלה לישראל ב-1945, נחשב לאחד ממובילי העלייה של יהודי עיראק לישראל.

בשנת 1942, בהיותו בן 19, הצטרף בן פורת לתנועת "החלוץ" המחתרתית בעיראק, בה לקח חלק עד לעלייתו לישראל כשלוש שנים לאחר מכן. ב-1948, הוא סיים את קורס הקצינים הראשון של צה"ל והשתתף במלחמת העצמאות כמפקד פלוגה.

בשנת 1965, בן פורת נמנה עם מקימי מפלגת רפ"י, עימה הקימה המפד"ל ממשלה. במקביל, רפ"י זכתה בארבעה מתוך 11 מושבים בעיריית אור יהודה, ובן פורת שב לתפקידו כראש המועצה, תפקיד בו החזיק מאז 1955.

ב-1968, בן פורת ומפלגתו חברו למפלגת העבודה, מטעמה כיהן כח"כ בכנסות השביעית והשמינית, ואף היה לסגן יו"ר הכנסת. לקראת הבחירות לכנסת התשיעית, בן פורת הקים את התנועה להתחדשות ציונית חברתית, אך לא עבר את אחוז החסימה. 

לקראת הבחירות לכנסת ה-10 הצטרפה תנועתו למפלגת התנועה להתחדשות ממלכתית בראשות משה דיין, ובן פורת שובץ במקום השני ברשימת המפלגה לכנסת ונבחר לכנסת. לאחר פטירתו של משה דיין התפלגה הסיעה ובן פורת הקים סיעה שתייצג את מפלגתו. הסיעה הצטרפה לממשלת מנחם בגין ובן-פורת כיהן כשר בלי תיק. בממשלת יצחק שמיר, לאחר ששמיר החליף את בגין, נשאר בן-פורת שר בלי תיק בממשלה, אך פרש מהממשלה לקראת תום כהונתה, על רקע נסיונותיו שלא צלחו להביא להקמת ממשלת אחדות לאומית.

ב-1975 הוא הוא ייסד את "הארגון העולמי של יהודים יוצאי ארצות ערב והיה לנשיא הארגון. ב-1979 יצא בשליחות הסוכנות היהודית לסייע להעלאת יהודי איראן. היה יו"ר עמית של ההנהלה העולמית של הארגון העולמי של יהודים יוצאי ארצות-ערב משנת 1975.

בבחירות לכנסת ה-11, התמודד בן פורת במסגרת התנועה להתחדשות ציונית חברתית אך הרשימה לא עברה את אחוז החסימה, שוב. בשנת 1988 הצטרף לליכוד והוצב במקום ה-52 ברשימתה לכנסת ה-13.

בשנת 2001 הוענקו לו פרס ישראל על "מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה", ו"אות הוקרה" על שם מנחם בגין על פעילותו למען מדינת ישראל. שנתיים לאחר מכן הוענק לו פרס בן-גוריון על "מפעל חיים ותרומה מיוחדת לחברה ולמדינה". ב-2005 הוענק לו "פרס שופר החרות" מאת קהילת אולבני שבארצות הברית.

ממשפחתו של בן פורת נמסר: "משפחת בן פורת על כל שלוחותיה וענפיה מבכה היום את לכתו של "ראש החמולה", מרדכי בן פורת (דוד מרדכי), שנפטר הלילה בשיבה טובה בגיל 98. מרדכי, מאחרוני דור "הנפילים", בן טיפוחיו של דוד בן גוריון, ממארגני מבצע  "עזרא ונחמיה" להעלאת יהודי עיראק, שותף להעלאת יהודי אירן,  אדם שעשה ופעל רבות למדינת ישראל במבצעים ופעולות שאת חלקן לא נדע לעולם. מרדכי כיהן כראש מועצת אור יהודה, מייסד מרכז מורשת יהדות בבל, כיהן כח"כ בכנסת השישית, שביעית, השמינית והעשירית, שר בממשלת בגין-שמיר, חתן פרס ישראל על מפעל חיים. דורות במשפחה גדלנו לאורו, דרכו וערכיו. סמל ומופת לציונות ואהבת הארץ. גם צאצינו ימשיכו לגדול על מורשתו. היה שלום דוד מרדכי, נוח בשלום על משכבך. תנחומיי לבנותיו עידית , מיכל ותמי וכל בני ביתן".

הלווייתו של בן פורת תתקיים מחר, ה-4 בינואר, בשעה 13:30 בבית העלמין בחולון.