בסוף השבוע האחרון פורסמו ב'הקול היהודי' עשרות עדויות של תושבי יפו על אירועי אלימות רבים של ערבים נגד יהודים. במטרה להתמודד עם התופעה, הם פנו לשר לביטחון פנים בתחינה: "החיים ביפו הפכו לבלתי נסבלים. אנא הגבר את האכיפה ביפו אחרת התושבים ייקחו את החוק לידיים". תושב העיר דור ידין התארח היום (שני) בתוכניתם של אראל סג"ל ודוד ורטהיים ב-103FM ושיתף בסיפור האישי שלו.

ידין מתגורר ביפו מזה כעשור, ולדבריו מצא עצמו מספר פעמים בתקריות אלימות מצד ערבים. "זה הסיפורים האישיים שלי לא בחצי שנה האחרונה כמובן שהיו כאן פרעות תשפ"א אבל לפני כן היו הרבה מקרי אלימות, אני נתקלתי לפחות בשלושה כאלה, עליי. האחרון היה בערך לפני שנה וחצי שנתיים, בתחילתה הקורונה. הלכתי עם חברה בשדרות ירושלים, הייתה שם בנייה של הרכבת הקלה באותה תקופה, המדרכה הייתה צרה.

הגיע מולנו ערבי בערך בן 20 שנסע במהירות מטורפת לעברנו. אנחנו עצרנו כדי לא להתנגש בו והוא בשביל לשעשע את עצמו וכדי להפחיד עוברים ושבים נסע במהירות. סיננו קללות, הוא היה 20 מטרים מאחורינו, מיד הסתובב, חזר, אחז למאיה ביד, הביא לה יריקה בפנים. לא רק שזה משפיל, זו גם תקופת קורונה. אני מיד התערבתי, ניסיתי להפריד ביניהם, מיד קיבלתי אגרוף, הוטחתי על הגדר של הרכבת הקלה. אני מתרומם, שוב מתגוששים, תוך שניה מקבל עוד 'זפטה' ומיד משום מקום הגיע עוד חבר על אופניים חשמליים, ריסס אותי בגז פלפל בפנים ושניהם נסעו. חוץ מזה היו עוד שני מקרי אלימות".

לדבריו, "תמיד הסימטריה היא של יהודים וערבים. אני נתקלתי שלוש פעמים באלימות פיזית. לפני כמה שנים נסעתי בשדרות ירושלים, קטנוע נכנס בי מאחורה, ממש איבדתי שליטה. הצלחתי להתייצב, גם כאן אני מודה שסיננתי קללה אבל צריך טריגר כל כך קטן כדי שהוא מיד יקום, יאחוז בי, וייתן לי ראסיה עם הקסדה בפנים. בקשר לאלימות בתל אביב, כמובן שיש אלימות בכל מקום, אבל אסור להתעלם מהמרכיב הלאומי פה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm