מפעל הפיס פרסם היום (שני) כי במהלך שנת 2021 נולדו 55 מיליונרים חדשים בהגרלת הלוטו. מן הנתונים שפורסמו עולה כי הפרס הגדול שקיבל זוכה יחיד עמד על 76 מיליון שקלים. הזכייה הכי גדולה בפרס השני בלוטו עמדה על 7.5 מיליון שקל. בנוסף, זוכה יחיד זכה ב-64 מיליון וזוכה נוסף ב-60 מיליון. ממפעל הפיס נמסר כי זו הפעם הראשונה שרצף זכיות כזה נראה בשנה אחת. 

עוד עולה כי מתוך כלל הזוכים, 22 זכו בלוטו ו-33 בדאבל לוטו. הפרס השני הביא השנה 37 מיליונרים כשבאחת הפעמים הזכייה הייתה, כאמור, על סך של 7.5 מיליון שקל. כמו כן, שמונה מיליונרים חדשים הם בני פחות מ-40. העיר שהניבה הכי הרבה מיליונרים ב-2021 הייתה תל אביב, עם ארבעה מיליונרים חדשים. חודש ינואר הניב הכי הרבה מיליונרים: שמונה בסך הכול. 16 מהמיליונרים מילאו את הטופס ידנית.   

אחד הזוכים שקיבל פרס של 4.5 מיליון שקלים, הוא רווק בן 26 מאזור הקריות. בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון בחודש יולי, יום לאחר קיום ההגרלה, הגיע הזוכה בליווי אמו לבית מפעל הפיס. הזוכה, נוהג להשתתף באופן קבוע בהגרלת הלוטו לכל הפחות פעם בחודש. "יש לי טופס שמלווה אותי זה זמן רב", סיפר הזוכה. "ביום שישי, הכנסתי את הרכב לשטיפה, והייתי צריך 'לשרוף קצת זמן' במקום, עד שיסיימו לטפל ברכב שלי. במקום הייתה עמדת מכירה של מפעל הפיס, והחלטתי 'לנסות את מזלי' עם הטופס הקבוע שלי, שלא השתתף מספר הגרלות".

הזוכה עובד כיום בתחום שירות הלקוחות, לאחר שנאלץ לבצע 'הסבה מקצועית' לאור משבר הקורונה. "החברה בה עבדתי שינתה את ייעודה, וכך מצאתי את עצמי בוקר אחד ללא מקום עבודה מסודר. מאחר ואני אדם שלא ממתין שדברים יקרו לי מעצמם, מצאתי עבודה בתחום אחר – אולי פחות 'זוהר', אבל עדיין, כזה שמספק לי פרנסה".

במקרה אחר, בהגרלת הלוטו שנערכה ביום שלישי בחודש יוני, היו שני זוכים בפרס השני. למחרת ההגרלה, בשעות הצהריים, הגיע האחד מהם לבית מפעל הפיס על מנת לאסוף את הפרס בשווי 1.5 מיליון שקלים. הזוכה, גבר בשנות ה- 50 לחייו, עלה לישראל יחד עם משפחתו לפני מספר שנים והוא מתגורר ביישוב קהילתי במרכז הארץ ומשמש כעובד כשכיר בחברה העוסקת בתחום הלוגיסטיקה.

הזוכה סיפר: "לפני מספר שנים קבלתי החלטה לעלות לארץ כדי לטפל בהורי המבוגרים. בנוסף, גם מספר אירועים אנטישמיים שהתקיימו במדינה שבה התגוררתי תרמו רבות לקבלת ההחלטה. הבנתי אז שעבור יהודי, המקום הבטוח ביותר לחיות בו הוא מדינת ישראל. עליתי לארץ ללא ידיעת השפה אבל עם הרבה אופטימיות. בחודשים הראשונים בארץ למדתי עברית באולפן וקיוויתי להשתלב בשוק העבודה בתחום בו עסקתי בחו"ל. ואז באה הקורונה, וטרפה עבורי את כל הקלפים, והמקצוע שבו התמחיתי הפך במהרה לכמעט לא רלוונטי. בלית ברירה הייתי צריך 'להמציא את עצמי מחדש' ולשמחתי גיליתי תשוקה חדשה לתחום חדש שלא הכרתי, שממנו אני מתפרנס היום".