הבלוגרית החרדית, חני מלול, חשפה מוקדם יותר היום (שלישי) כי שדרן רדיו חרדי פגע לכאורה בשלוש נשים מהמגזר החרדי.

יו"ר הוועדה לביטחון הפנים, ח"כ מירב בן ארי, שוחחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והגיבה לדברים: "צריך להבדיל. יש הבדל בין חדר ארבע בבית החולים של נפגעות אונס לבין חדרי חקירה במשטרה שבמקרה בכסף הקואליציוני סידרו שהכסף שלי הלך לחדרי חקירה נוחים לנשים ולבעלי מוגבלויות. היא צודקת, צריך לייצר סביבה נעימה, נינוחה ומכבדת". כבר היום יש במשטרה חוקרות חרדיות".



"ב-2014 הוכשרו 14 חוקרות חרדיות וארבעה חרדים, עכשיו מתחילים עוד סבב. לכן ההקפדה היא כשמגיעה מתלוננת, עד שהיא אוזרת אומץ וזה קורה פחות מ-10 אחוזים, היא תקבל חוקרת חרדית ואם לא אז אישה. יש לנו בעיה אמיתית, גם היום בדיון זה עלה. זה עלה בצורה מאוד משמעותית, אני מאוד דאגתי לאותה נפגעת כשכבר אזרה את האומץ - מי מלווה אותה? 

"יש לנו כמה עמותות שמלוות את אותה מתלוננת ומחר יעלה במליאה הצעת חוק בקריאה טרומית שנותנת סיוע משפטי מרגע הגשת התלונה שזה משהו חדש וזה דבר אדיר. יש לנו כמה עמותות שמלוות את אותה מתלוננת ומחר יעלה במליאה הצעת חוק בקריאה טרומית שנותנת סיוע משפטי מרגע הגשת התלונה שזה משהו חדש וזה דבר אדיר. יש עוד מה לתקן ולשפר אבל זה כבר לא ככה. דיברו היום בוועדה בצורה מדהימה. יש מרכז מיוחד לחרדים כשדי לטפל באותן מתלוננות. עברנו שלב באירוע של המגזר החרדי, גם הם הרבה יותר פתוחים", הוסיפה.

לדבריה: "איפה הבעיה? דבר ראשון לא מתלוננות ומטאטאים מתחת לשטיח, גם בחברה הכללית ובוודאי שבחברה החרדית יותר בגלל אותה סגירות והרצון לפתור את הדברים בקהילה. אי אפשר לפתור פגיעות מיניות בקהילה כי הקהילה היא חלק מהבעיה. הדבר השני זה מה שעשינו היום בוועדה. זה היה היסטורי בעיניי, מעולם לא היה בכנסת דיון ברמה כזו שהגיעו עמותות, מהמשטרה ודיברו על מה יש בכזו פתיחות. אין דברים כאלו במגזר החרדי - לא מדברים".

בסיום, התייחסה ח"כ בן ארי לח"כ עידן רול שאובחן כחולה קורונה ואמר כי "אבל הוא לא נדבק במסיבה, אני יודעת שנורא קל לחבר את זה. הראל פגש מישהו וכך הדביק את עידן, צריך לשמור על ההנחיות. צריך לשמור ואנחנו נבחרי ציבור ואנחנו בני אדם שלפעמים עושים טעויות. עידן הוא אחד האנשים הטובים שיש לנו ביש עתיד".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm