מרינה בירמן, אימו של סרן רון בירמן שנפצע בהתרסקות המסוק סמוך לחיפה, שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפרה על התחושות: "אנחנו מאושרים שקיבלנו אותו במתנה, בחזרה. נס גדול ואנחנו מודים על כך. מודים על מה שקרה".

בירמן סיפרה על הרגע בו שמעה על האסון הקשה: "אחרי השעה 22:00 עדכנה אותי חברה שלו שקיבלה הודעה מקצין בחיל הים שהייתה התרסקות ורון בסדר. בדיעבד הבנו שהוא היה בלב הים שני קילומטר מהחוף אחרי שניסה להציל את החברים שלו, הוא עדכן אותה אחרי שיצר קשר עם מפקד הטייסת שהוא בסדר. ככה אנחנו הבנו שהוא ניצל".

"אספו את עצמנו בעלי, הבן הקטן ואני ונסענו לבי"ח רמב"ם. בדרך יצר איתנו קשר קצין חיל הים ועדכן אותנו שרון בסדר. הוא דאג לשים אותו על הקו ודיברנו עם הרופא המטפל שהסביר לנו מה מצבו. רון גם הרגיע אותנו", הוסיפה.

כשנשאלה כיצד רון מתאר את האירוע, השיבה: "בגדול אתם יודעים את הפרטים, המסוק נחת בים, נחיתה מבוקרת. הוא הצליח לחלץ את עצמו בזכות הנהלים והלימודים שהוא עשה, כל מה שהוא למד במהלך ההכשרה שלו. הוא ניסה לאחר מכן לחלץ את החברים שלו הטייסים, הוא היה בטוח שהם ניצלו. הוא ניסה לחלץ אותם כמה פעמים, והבין בסופו של דבר שזה לא יכול לקרות".

על מצבו של רון אמרה: "הוא מרגיש מבחינה פיזית סביר, הפגיעה שלו מטופלת. זה גם אחד מהניסים שהיו לנו. מבחינה נפשית יש לו דרך לעשות, הוא מקבל חיבוק וחיזוק והערכה מחיל הים והמשפחה, חיל האוויר, היו הרבה מפקדים, חיילים, חברים, משפחה איתו ולצידו. כולם תומכים בו וזה מחזק אותו מאוד".

"דיברו איתנו הרבה מאוד מפקדים בחיל הים, גם מחיל האוויר קיבלנו תמיכה וגם מפקד חיל האוויר הגיע לביקור. אנחנו בהחלט עטופים בהרבה אהבה וחום מהצבא ומודים על זה", המשיכה.

זירת התרסקות המסוק בחיפה (צילום: צילום מסך אנשי הדממה בפייסבוק)
זירת התרסקות המסוק בחיפה (צילום: צילום מסך אנשי הדממה בפייסבוק)

על התחושות שלה שיתפה: "אנחנו מודים על נס שקרה לנו, על זה שקיבלנו את הילד ואת החיים שלנו. אין אסון יותר גדול מאשר מה שהיה יכול לקרות. תודה לכל מי ששולח חיזוקים ואיחולים, תנחומינו למשפחות. אנחנו כואבים את הכאב ושלא תדעו עוד צער. תודה".

בהמשך, סיפרה על ילדותו: "רון נולד בארה"ב, חזרנו בגיל שנה וחצי. הוא גדל בבית דגן, לאחר מכן עברנו לנס ציונה. הוא היה תמיד תלמיד טוב, מאוד פעיל ואקטיבי. היה פעיל בתנועת נוער בבני המושבים, היה גרעינר, עשה שנת שירות, בחר ללכת לגיבוש של חובלים ומכאן למעשה התחילה הדרך שלו בחובלים".

"הוא סיים את הקורס ועשה שלבים עד שהגיע לשלב של קצין סיור במסוקים. במהלך ההכשרה הוא קיבל הכשרה נוספת בארה"ב כשלימדו אותם למעשה איך לחלץ את עצמם במקרה של התרסקות במים", הוסיפה.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm