סמנכ"ל חברת החשמל אורן הלמן שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5 והתייחס לאישורו של חוק החשמל, שעורר סערה בכנסת. "אנחנו תומכים בחוק, המצב הקיים יצר בעיות של בטיחות בשכונות שלמות. כל בית ראשון בכפר הפך לרשת פיראטית ונוצרו עומסים וביקושים גדולים".

"אנחנו פועלים הרבה שנים שהחוק הזה יחוקק והתמיכה מגיעה ממקום מקצועי מאוד. הקשר שקיים בין אספקת חשמל לבין תכנון ובניה הופכים את חברת החשמל לסוג של משטרת חשמל והמצב הזה גורם לנזקים", הוסיף.

לדבריו, המצב הנוכחי יצר בעיות בטיחותיות בעבר: "כשאתה לא מחובר לחשמל ומתחברת בצורה פיראטית אתה גונב חשמל, נוצר מצב שבית אחד מחובר לחברת החשמל וכל השכונה מתחברת אליו והוא בעצם הופך לספק. שמצב כזה קורה זאת רשת פיראטית יש פה בעיה וזה מסוכן".

על העומסים שנגרמים כתוצאה מכך אמר: "בנוסף יש גם פגיעה בתשתיות ובעיות של חיבור גנרטורים. לפני עשר שנים נשרפה משפחה שלמה בעוספיה בגלל גנרטור, כי לא היה להם חשמל".

כשנשאל איך נערכים ליישום החוק, השיב הלמן: "אנחנו נעמוד בכל הביקושים ושמחים לעשות את זה. מנכ״ל חברת החשמל עופר בלוך הקים צוות מיוחד לישום חוק החשמל וכבר אתמול לאחר שהועבר החוק הצוות התכנס, אנחנו נעשה את הישום המיטבי של החוק". 

"הדרך להתחבר לחשמל היא קודם כל פניה, לא נתחיל לחפש בתים ולחבר אותם לחשמל. יש בעיה אחת של פריסת קווים, עמודים ושנאים שאין בהן רשת היום. נצטרך להכנס לכפרים ולהקים עמודים, זה מורכב ונתמודד עם זה היטב", סיכם.