יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן הסתייגה היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, מאמירתו של ראש הממשלה לח"כ אורית סטרוק ואמרה: "אף אחד לא צריך לדבר ככה".

לאחר מכן גלגלה את הכדור בחזרה לאופוזיציה ואמרה: "בצלאל סמוטריץ קורא לאיילת שקד סמרטוט. לא ראיתי את האנשים קמים ומגנים. כל הצדדים בכל המפלגות צריכים להירגע ולדבר יפה, ויש לנו חובה כי אנחנו משמשים דוגמה לעם ישראל".

אורית סטרוק (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אורית סטרוק (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בנוסף, סילמן טענה כי "אני חושבת שיש פה משחק שמנהלת האופוזיציה על גבם של האזרחים. יש ניסיון לייצר תמונה שהכל קורס, שהמדינה מתפרקת, סוף הציונות. אותי באופן אישי זה מעציב, אבל אני חושבת שזה הדבר האחרון שנותר להם לעשות. בסופו של דבר צריך לזכור שראש הממשלה הוא מנהיג, הוא צריך להיות איפה שקשה ולא איפה שקל. ראש הממשלה שם את עצמו בחזית ואומר 'האחריות עליי', הוא עומד זקוף מול הביקורת ומול ההכפשות של האופוזיציה". 

כשנשאלה האם האופוזיציה הצליחה להפריע קשות להתנהלותו של ראש הממשלה, ענתה: "ממש לא. אני חושבת שהוא מעביר מסר שאת כל ההכפשות של האופוזיציה הוא סופג, הוא לא נותן לעם לספוג את הכל. לפעמים יש דברים מקוממים, ואחד מהם זה צביעות. אנשים שניהלו את המדינה למעלה מעשור ולבסוף תוקפים אותך על התוצר שלהם? בסוף זה מכעיס. בכלל, רוב הבעיות שאנחנו מנסים לפתור נוצרו בעשור האחרון. יש כאן צעקות ואיבוד עשתונות, אבל איבוד עשתונות אמיתי היה כאן בשנתיים האחרונות עם 4 מערכות הבחירות".

לאחר מכן, נשאלה אודות סערת אמירתו של סגן השר יאיר גולן, וענתה כי "כבר אמרתי שהוא שגה, זו הייתה אמירה מקוממת. כל הקשת הפוליטית גם בתוך הקואליציה גינתה את דבריו. גם בנט, לפיד, גנץ, וגם ההתנצלות של גולן עצמו לאחר שלא נשארה לו הרבה ברירה. בסוף הוא חלק מהממשלה ואנחנו מקדמים גם אותו בכך שהוא מתנצל על דברים שאמר".

יאיר גולן (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר גולן (צילום: מרק ישראל סלם)

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm