המהומות האלימות שהמתחרשות במהלך הימים האחרונים בקזחסטן גבו עד כה (ראשון) את חייהם של 164 בני אדם. בין ההרוגים שני ילדים שאיבדו את חייהם בתסיסה האלימה, כך ציטטה סוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק את משרד הבריאות כדבריו ביום ראשון. ההפגנות החלו לפני שבוע נגד עליית מחירי הדלק לפני שהתפוצצו למחאה רחבה יותר נגד הממשלה. עוד מסר המשרד כי 103 בני אדם מתו בעיר הראשית של קזחסטן, אלמטי, בה התרחשו האירועים האלימים הקשים ביותר.

סמנכ"ל "ארו-אסיה", גרי קורן, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על המאמצים להבאת גופתו של ההרוג בתקרית הקשה בקזחסטן, לבן קוג'יאשוילי. "אנחנו עושים הערכת מצב מסודרת, אנחנו ניזונים ממספר מקורות: קודם כל שלטונות קזחסטן, ומסתייעים בשגריר קזחסטן בישראל. בסוף זו החלטה שלהם, אנחנו פועלים שזה יקרה ביממה הקרובה".

קורן הסביר כי המהומות האלימות אירעו לאחר שמשרד הפנים הודיע על השתלטות על כל מוקדי ההתנגדות. "המחאה החלה על רקע ההכפלה במחירי הגפ"מ, חלק ניכר מהמכוניות במדינה נעות על גז. סביר להניח שיש עוד אי אלו דברים שקשורים למבנה החברה, לפערים, יש התייחסות לאסלאמיזם". לדבריו, גם לרוסיה יש עניין בטיפול במשבר הקשה במדינה, מאחר והמיעוט רוסי הוא דומיננטי במדינה, ובשל הגבול בין המדינות.

"יש מאות גופות בחדרי המתים; לא ניתן היה ליצור קשר עם הקונסוליה והשגרירות באופן רגיל"

סגן ראש עיריית אשדוד, אלי נכט, התראיין גם הוא בתוכנית בהקשר זה, וסיפר: "לבן יצא מהבית יחד עם שני חברים, זה לא היה כדור תועה, שני החבר'ה שהיו איתו נפצעו קל והוא נהרג משני כדורים שאחד פגע בבטנו ואחד בראשו", סיפר. 

נכט הוסיף כי "יש שם עוצר שמתחיל ב-23:00 בלילה, הוא יצא ב-22:00. אתמול זיהו הוריו את גופתו, שוחחתי עם השגריר הקזחי בישראל שגם הוא מנסה לסייע. יש מאות גופות בחדרי המתים כתוצאה מהאלימות".

נכט הדגיש כי קווי הטלפון הקזחיים נותקו בשל המחאות. "לא ניתן היה ליצור קשר עם הקונסוליה והשגרירות באופן רגיל. ניסיתי דרך קשרים ומשרד רה"מ. בסוף נעשה מאמץ דרך טלפונים לווייניים להגיע לאותם אנשים", הוסיף.

לבן קוג'יאשוילי שנורה למוות בקזחסטן (צילום: באדיבות המשפחה)
לבן קוג'יאשוילי שנורה למוות בקזחסטן (צילום: באדיבות המשפחה)