פרופ' ארגנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר התראיין היום (שני) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמר על וריאנט האומיקרון כי "הרבה מאוד דברים שהשתמשנו בעבר הפכו להיות לא רלוונטיים, לדוגמה נושא קטיעת השרשראות. גם היכולת להטיל סגר".

על כך הוסיף פרופ' אפק: "אנחנו נמצאים במלחמת עולם כבר שנתיים נגד הווירוס הזה. מה שקורה כאן זה שתוך כדי פעולה צריך לבצע נוהל קרב אחר ולשנות את הגישה שלנו. כי הרבה דברים שהיו נכונים כשנלחמנו בווירוס מאוד קטלני, הסתבר כעת כי הווירוס פחות קטלני משמעותית והוא הרבה יותר מדבק. השאלה הכללית היא איך ניתן להתגבר עליו". 

כמו כן, הוא טען כי "אנחנו הולכים לשטף הדבקה מאוד גדול ומה שאנחנו צריכים זה קודם כל להתחסן, כי אין ספק שהוא מגן מפני מחלה קשה ואני מקווה שגם מוריד את ההדבקה, והממשלה בלי לדבר שינתה מגמה, היא העבירה אלינו את האחריות".

והוסיף: "אם בעבר היא אמרה לנו מה לעשות עכשיו היא נותנת לנו את האחריות. הבדיקות אנטיגן עברו אלינו האזרחים, את ה־PCR שומרים רק למי שזה יכול לשנות את הטיפול התרופתי לגביו ועכשיו האחריות בידנו".


פרופ' אפק גם קרא לממשלה להעלות את תקציב הבריאות, ואמר: "דבר שהייתי עושה זה לחזק את המערכת. אני לא רוצה לקרוא 'אשפוז' למה שמתבצע במסדרון, זה בושה ברמה הלאומית. אבל ממשיכים להרעיב את מערכת הבריאות", לדבריו: "בסוף לא מבינים שמערכת בריאות חזקה הייתה נותנת גב וכולם היו יותר רגועים ולא מתחילים לדבר על סגר והגבלות בכלכלה".

לסיום טען כי "צריך גם לקצר את משך הבידוד", והסביר: "קצב ההדבקות של צוותים רפואיים מאוד גדול בלי קשר לבתי החולים, כי כולם נדבקים. רבים מהצוותים צעירים אז יש להם ילדים ומקפיצים אותם הביתה כי הילד נכנס לבידוד. אנחנו רואים מה קורה בבתי הספר".

והוסיף על כך: "לכן אתה יכול להגיע למצב שלא יהיה לך מספיק צוות רפואי וזו בעיה מאוד מרכזית. צריך לקצר את משך הבידוד לכולם וגם למחלימים. זה ניהול סיכונים ואף אחד לא יכול להבטיח שזה 100 אחוזים בטוח, אין דבר כזה במגיפה". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm