אלברט בורלא, מנכ"ל חברת פייזר, התראיין היום (שבת) בחדשות 13 והתייחס לחיסון החדש שהחברה מפתחת בימים אלה נגד וריאנט האומיקרון: "הגרסה תהיה עמידה לאומיקרון ומוכנה כבר ב-100 ימים הקרובים".

"האומיקרון הוא אתגר כי הוא הווריאנט הראשון שחומק מהחיסון שלנו, התכוננו לזה וידענו שזה יגיע", אמר בורלא, והוסיף: "אנחנו לוקחים בחשבון שייתכן ויתחיל להיעלם כשנהיה באמצע ההפצה של החיסון החדש, גם אם זה יקרה החשיבות של החיסון החדש עצומה למלחמה בקורונה והוא בלי ספק יעזור לנו בהמשך".

לאחר מכן תקף בחריפות את מתנגדי החיסונים, והבהיר: "יש מיעוט שזורע מידע כוזב בכוונה, הם פושעים לכל דבר. האנשים האלה שמים למטרה להטעות את כולם, ובגלל שאנשים מאמינים להם אנשים מתים. לאלו שחוששים אני רוצה להרגיע: החיסון לקורונה הוא החיסון שנבדק הכי הרבה בהיסטוריה האנושית, הוא בטוח ויעיל".

החיסון של פייזר (צילום: רויטרס)
החיסון של פייזר (צילום: רויטרס)

בורלא התייחס לטענה שישראל היוותה מעבדת חיסונים ואמר כי "סיפקנו ליתר מדינות העולם חיסונים בלי קשר, אך הבאנו את ישראל בעדיפות עליונה מפני שהאמנו שהישראלים יוכלו להשיג מבצע חיסונים מהיר ומוצלח בזכות קופות החולים. דבר זה גם עזר למדינה לקבל מידע על השפעת החיסונים שלנו. בנוסף חייב לציין את יכולות המדע והרפואה הגבוהים שיש בישראל, הם היוו שיקול".

על יחסיו עם ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "יש לי קשר טוב עם ראש הממשלה, הוא פנה אליי בשאלות ובקשות רבות ונענתי לכל מה שצריך. יש לישראל עבורי חשיבות רבה ואני אעשה כל מה שניתן לעזור". 

"לדעתי הנגיף פה לעוד הרבה שנים", אמר מנכ"ל פייזר והסביר כיצד זה לא בהכרח אמור להטריד: "היתרון שאנחנו לא צריכים לשנות את אורח חיינו בשביל זה, כי יש לנו כלים רבים להתמודד עם המגפה, מדובר בתרופות והחיסונים והם קלף מנצח".