רעידת אדמה הורגשה הלילה (בין שבת לראשון) בצפון הארץ בעוצמה 3.7 ובמרחק של 16 קילומטרים צפונית מזרחית לבית שאן, כך על פי עדכון מפיקוד העורף. 

מהמשטרה נמסר כי "רעידת האדמה התרחשה באזור קפריסין בעוצמה של 3.7. הרעידה הורגשה בישראל באזור בית שאן שבצפון ונרשמו עשרות קריאות במוקדי 100. לא דווח על נפגעים ונזק ואין התרעה לצונאמי".

גולשים ברשת דיווחו בזמן אמת כי חשו ברעידות בבתיהם. "כל הבית זז לי", כך כתב גולש ברשת טוויטר, "רגע של כמה שניות בהלם", כתב אחר, "בדיוק ישבתי בכסא וכמעט נפלתי". כזכור, בשבוע שעבר הורגשה רעידת אדמה באזורים שונים בארץ שמקורה היה בקפריסין, שם הורגשה בעוצמה 6.4. 

חי חדד, תושב קרני חיטין, סיפר לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm על שאירע: "המיטה רעדה, זו הייתה תחושה של חוסר אונים, זה הפסיק וחזר. זה נמשך כמה שניות, אך בכמה שניות האלה אתה נכנס לסרט. זה פשוט חוסר אונים".

פרופ' זוהר גבירצמן, ראש המכון הגיאופיסי, שיתף בפרטים נוספים על האירוע: "רעידה כזו לא מפתיעה אותנו מפני שמי שנוסע מבית שאן לכיוון צמח רואה את המצוק הגדול שנמשך עד טבריה, והוא אחד המצוקים, אחד השברים הגיאולוגיים - חלק מהמערכת הגדולה של בקע ים המלח, השבר הסורי אפריקאי".

המגישים ציינו כי לאחרונה נרשמה באזור שורת רעידות אדמה, ופרופ' גבירצמן השיב: "לא כל כך, יש פה משהו מטעה. אנחנו באזור שיש בו כמה מערכות טקטוניות פעילות, הרעידות האחרונות באו מכיוון כרתים וקפריסין. זו מערכת שונה מהמערכת שלנו. שם הרעידות היותר חזקות ואצלנו הבוקר הייתה רעידה "שלנו"".

"תמיד יש רעידות משנה וכבר היו לפחות חמש רעידות משנה", הוסיף, "אנחנו מקווים שהסופה הקטנטנה הזאת חלפה, לא יודעים האם רעידות המשנה הסתיימו כבר".

בעקבות רעידות האדמה שהתרחשו בטבריה ציין עו"ד שלום וסרטייל, יו"ר חברת הנדל"ן ציפחה אינטרנשיונל, כי "על מנת לחזק את עמידותם של בניינים ברעידות אדמה בישראל, אושרה תוכנית תמ”א 38, אך זו נותנת מענה חלקי בלבד, שהרי לא ניתן לאוכפה על דיירי כל בניין. כמו כן, במקרים רבים של היעדר תוכניות קונסטרוקציה מקוריות של הבניין, נעשה הבינוי תוך כדי ניסוי ותהיה על כל הסיכון וההשלכות החמורות הכרוכים בכך".

עוד אמר כי "פעמים רבות התוכניות אינן תואמות את המציאות בשטח בשל שינויים שבוצעו באופן פרטי במרוצת השנים על ידי הדיירים. מבחינה זו ישנה עדיפות גדולה לתוכנית פינוי בינוי ועוד יותר לתוכנית בינוי פינוי שנוחה בהרבה עבור הדיירים בתקופת הבניה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm