רכבת ישראל הודיעה אמש (שלישי) בפתאומית על סגירה של תחנות בשרון ושיבוש התנועה באזור טבעת השרון, והביאה לבלול וזעם של נוסעים וראשי ערים.

בהודעה נכתב כי "במהלך ביצוע עבודות תשתית מתוכננות בתחנות כפר סבא נורדאו והוד השרון סוקולוב (הפעילות כבר כעשרים שנה) התגלה צורך בחיזוק מספר מוקדים הנדסיים בתקרת התחנות. החיזוקים בתחנות מצריכים שינויים בתנועת הרכבות באיזור השרון עקב מעבר להפעלת תנועת הרכבות על מסילה בודדת במקום שתיים, עד לסיום עבודות החיזוק אשר תחלנה בשבועות הקרובים".

במסגרת השינויים תחנות הוד השרון סוקולוב ורעננה דרום - תיסגרנה זמנית לשירות ומהן יופעלו לרשות הנוסעים היסעים חינמיים בשיטת מלא וסע ובהתאם לביקוש אל תחנות רעננה מערב, כפ"ס נורדאו.

כמו כן, במהלך תקופת ההפעלה הנוכחית בימי הקורונה המאופיינת בצמצום תדירות הרכבות בתחנה - בימים ראשון עד חמישי רכבות לכיוון ת"א לא תעצורנה בתחנה פתח תקווה סגולה, כאשר רכבות לכיוון הרצליה תעצורנה בתחנה בהתאם ללו"ז.

ראש עיריית כפר סבא: "שיא חדש בניתוק"

רפי סער ראש עיריית כפר סבא הגיב לדברים ומסר כי "ההתנהלות השערורייתית של רכבת ישראל שלא טרחה אפילו להודיע מראש ובאופן מסודר לתושבים המשתמשים בשירותי הרכבת על ההשבתה הצפויה החל מהיום, היא שיא חדש בניתוק. חלק מהתושבים שמעו על כך אמש אבל חלקם נאלצו לשמוע על הסגירה הפתאומית היום בבוקר, ולהיבדל בכך שיאחרו לעיסוקיהם".

לדבריו, "זו לא הפעם הראשונה שבה רכבת ישראל פועלת בחטף ללא עדכון התושבים וללא שיתוף עם הרשויות. הודעה בכריזה כדרך אגב מהווה פגיעה אנושה בשגרת החיים של תושבים רבים. זו שערוריה - במידה ורכבת ישראל היתה מנהלת באופן ראוי, והיו מודיעים לנו מראש, כפי שראוי במקרים כאלה, ולא נותנים לנו לגלות בדרכים עקיפות, הדברים היו נראים אחרת".

"ההנחתה של הבשורה הזו ע"י הנהלת הרכבת היא חוצפה ויריקה בפרצופם של הנוסעים. בכוונתי לפנות לשרת התחבורה ח״כ מרב מיכאלי תפתור את המחדל הזה. כולי תקווה ששרת התחבורה תטפל באופן יסודי בהתנהלות זו. לא יכול להיות שרכבת ישראל, חברה ממשלתית, תרשה לעצמה לפעול בצורה כה בזויה ובלתי מקצועית כלפי משתמשי הדרך״, הוסיף.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער (צילום: דוברות עיריית כפ''ס)
ראש עיריית כפר סבא, רפי סער (צילום: דוברות עיריית כפ''ס)

מיכאלי: "הנחתי להקים ועדת בדיקה שתחקור את התקלות"

שרת התחבורה מרב מיכאלי הגיבה לדברים וציינה כי הנחתה את גורמי המשרד בהובלת המנכ"לית להקים ועדת בדיקה שתחקור אחורה את התקלה ותוודא שתקלות כאלה לא ישובו. "לצערי, שוב ושוב אנו מגלות תקלות מהעבר, הפוגעות בשירות הבסיסי לציבור, אבל אני שמחה שיש לי הזכות לפעול לתיקונן בצורה האיכותית ביותר, ובוודאי כשאלה נוגעות לחיי אדם ובטיחות הנסיעה", הוסיפה.

עוד ציינה כי "דרשתי מהרכבת לפעול בצורה המהירה והאיכותית ביותר לטיפול בליקוי, תוך הבהרה חד משמעית כי עליהם לספק את כל המענים הנדרשים לציבור שהשירות עבורו נפגע ולפעול להבא לעדכון הציבור מוקדם יותר אודות השינויים. הבהרתי להנהלת הרכבת שככל שישנם ליקויים, ולצערי ישנם, אסור שהדבר יפגע בשירות לציבור ובאחריותם לדאוג לכך".

שרת התחבורה מרב מיכאלי (צילום: דוברות מפלגת העבודה)
שרת התחבורה מרב מיכאלי (צילום: דוברות מפלגת העבודה)

ראש עיריית הוד השרון אמרי כוכבי, מסר: "אחרי שנתיים של השבתות בשל עבודות חישמול הרכבת, קיבלנו בהפתעה הודעה על השבתה מיידית של תחנת הרכבת לזמן בלתי ידוע בשל צרכי בטיחות. לצערי הרכבת הפכה בשנים האחרונות לנוכחת נפקדת בעבור התושבות והתושבים, קיומה ידוע, אך אנו כמעט ואיננו יכולות ויכולים לעשות בה שימוש. פניתי לשרת התחבורה ולצוותה בניסיון לייצר ביחד פתרונות מיידיים בתחבורה ציבורית, כדי לצמצם את הנזקים לתושבות ותושבי הוד השרון ולהבטיח חקירה מלאה של האירועים שהביאו לסגירה מיידית וללא כל התראה של התחנה". 

עוד אמר כוכבי: "ביטחון הנוסעות והנוסעים מעל לכל, אך אירוע זה וההתנהלות בתוכו אינו תקין וראוי שייחקר על מנת למנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד. כעיר שמקדמת שימוש בתחבורה ציבורית ומאמינה בה, כל אירוע מהסוג הזה מערער את האמון ופוגע במאבק לסביבה בריאה יותר ומקיימת יותר".