"כל רגע זוכרים אותו": 25 שנים עברו מאז אסון המסוקים, שגבה את חייהם של 73 קצינים, נגדים וחיילים בצה"ל שהיו בדרכם לפעילות בלבנון. אימו של החלל סמ"ר אילן לנציצקי ז"ל, גליה לנציצקי, סיפרה הבוקר (ראשון) ליואב מינץ ברדיו צפון 104.5fm על הרגשות והתחושות חצי יובל לאחר מות יקירה באסון הקשה, ותיארה כיצד התהפכו חיי משפחתה ברגע.

"קיבלנו את הבשורה בארבע לפנות בוקר", סיפרה לנציצקי תחילה על הרגעים הראשונים בה נאלצו להתמודד עם הבשורה. "הגיעו אלינו מקצין העיר, והודיעו לנו שאילן בגדר נעדר".

האם שיחזרה את שיחת הטלפון האחרונה בינה לבין בנה המנוח: "הטלפון צלצל בצוהריים, הרמתי את הטלפון ולא שמעתי כלום בצד השני. הייתי בטוחה שהטלפון נתקע, והוא לא יכול לענות. חזרתי אליו והוא מסר שהכל בסדר, הם מתארגנים. ברגע שהוא יגיע לבופור הוא יודיע לי. ואז ראינו הודעה בתקשורת שבאירוע יש התנגשות של שני מסוקים, ויש נפגעים רבים. הבנתי שזה מסוק של אילן וישר צרחתי".

אסון המסוקים (צילום: חיים אזולאי)
אסון המסוקים (צילום: חיים אזולאי)

האם סיפרה איך המשפחה מנציחה את שמו של אילן: "כל רגע זוכרים אותו. הגעגועים הם הרבה יותר קשים ומעיקים. אחת ההנצחות היפות נמצאת בנמל חיפה. הם רכשו גוררת לפני 8 שנים והיא על שם אילן. אנחנו הוצאנו ספר 'אילן בדמי ימיו'", הוסיפה.

גליה שיתפה את רגשותיה גם על תאונות האימונים הקשות שקרו לאחרונה בצה"ל: "אני מרחמת על המשפחות שצריכות לעבור את זה. בהתחלה מחבקים ועוטפים, ועם השנים הזמן עושה את שלו. אני מרחמת על מה שהם צריכים לעבור, הם עוד לא יודעים. אילן השאיר אחריו אחות שהייתה בהיריון". לבסוף הוסיפה כי "ביום שישי, הרביעי בחודש (04/02/2022), נקיים את האזכרה בחיפה".