קלרה אלקיים בת ה-86 מקרית ביאליק, הגיעה אל בית החולים רמב"ם שבחיפה עקב דימום מוחי, שם קבעו את מותה. מאחר שהייתה חתומה על כרטיס אדי, משפחתה ביקשה למלא אחר צוואתה ולתרום את איבריה להצלת חיים.

המושתל, הוא גבר בן 65 שהיה זקוק לכבד שהמתין לו זמן רב, בין היתר עקב היותו בעל סוג דם נדיר. ד"ר לירן לוי, מנהל השרות להשתלת ריאות בשיבא, ציין: "במקרה זה השתלנו ריאות מתורמת מבוגרת שפרט לגילה המתקדם, הייתה ללא היסטוריה של עישון ועם תפקוד תקין לחלוטין של הריאות. ואכן המושתל מתקדם ומחלים״.

פרופ' ניר לובצקי מנהל המחלקה לניתוחי כבד, לבלב והשתלות מבית החולים איכילוב הוסיף: "כשקיבלנו הודעה על התרומה מתורמת בת 86, הבנו שזו הזדמנות עבורו. השתמשנו בטכנולוגיה חדשה לשיפור הכבד לפני ההשתלה. מהלך ההשתלה היה תקין והכבד החל לתפקד מיידית. כעת החולה בשלבי החלמה".

קלרה אלקיים (צילום: באדיבות המשפחה)
קלרה אלקיים (צילום: באדיבות המשפחה)

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, הוסיפה: "בשנים האחרונות שברנו את תקרת גיל התורמים, הגיל כבר אינו קריטריון עבורנו, אלא תפקודי האיברים, כפי שנצפים בבדיקות המעבדה  וההדמיה. בכל פעם שמאותר מועמד במצב של מוות מוחי בגיל גבוה מ- 80 , אני פונה למשתילים ומציגה בפניהם את נתוניו הרפואיים, וכמעט תמיד הם מאשרים להמשיך בתהליך, ולהציע למשפחה תרומת איברים".

ממשפחתה של קלרה נמסר "לאמא היה כרטיס אדי, היא היתה אדם מלא חסד, שמחת חיים, אהבת אדם. היא חיה מחוץ לקופסא, יצרה תקדימים כל יום מחדש, ובתוך מציאות של ריחוק ופחד, היא יצרה מפגשים, אהבה, קרבה, שמחה וחיות אינסופית. כשהיה קושי היא תמיד אמרה לנו לנשום עמוק. הנשמה שלה, הנשימה שלה, והלב הענק שלה הם לה תו זהב בעולם הזה ובעולם הבא".