"חיים באי-ודאות": בעלי העסקים והעצמאים ממשיכים לקרוס תחת עול הקורונה, שאמנם כבר לא נאלצים להתמודד עם סגר, אבל הבידודים והתחלואה גורמים לירידה משמעותית בהכנסותיהם ומגדילה את הוצאותיהם. נשיא לה"ב עו"ד רועי כהן וחיים בן עוז, בעל אולם אירועים מחיפה, שוחחו הבוקר (ראשון) עם ליאת רון ברדיו צפון 104.5fm ומתחו ביקורת קשה על התנהלות הממשלה עם המצב הכלכלי.

"עד יום חמישי הייתי בשיא המאבק כדי לגרום לכך שממשלת ישראל, זאת שהתחייבה לשינוי, תיקח האחריות על כל העסקים שברגעים אלה נמצאים בלי מחזור ועם הוצאות קבועות", אמר תחילה עורך הדין כהן. "הראשון לחודש מתקרב, ואין שום מענה".

על המחאה שמארגנים העצמאיים ובעלי העסקים מחוץ לביתו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, אמר כהן: "הוא זה שהתחייב מעל כל במה שבממשלה שלו יהיה פיצוי מידי לכל מי שייפגע מהקורונה. זה מה שאנו מצפים ממנו ומראש הממשלה בנט, שאמר בזמנו ש'לא פרנסה - לא מעניין'. יש פה כמעט 3 חודשים ברצף של חוסר פעילות, התחלואה לא יורדת והאנשים חיים באי ודאות". 

"ליברמן שקרן, לפיד לא קיים"

על כך שבמשרד האוצר טענו כי אין ירידה במחזורים, אמר בן עוז בחריפות: "קודם כל שר האוצר הוא שקרן, והוא יכול לתבוע אותי גם על המילים - הוא שקרן. אתמול ראיתי אותו בטלוויזיה, במצח נחושה הוא משקר. 'הוא עזר, מיליארד', שיוכיח, שיראה איזה מיליארד הוא העביר, לאן הוא העביר, כי הוא שקרן. שקרן במצח נחושה".

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בן עוז הוסיף בזעם: "לפיד התחייב ולא קיים שום דבר, הוא לא עמד בשום הבטחה שלו. היה איש אחד בשם אביר קארה שחשב שהוא מייצג אותנו, וראינו לאן הוא הלך ולאן הוא הגיע - הוא שכח בכלל שהוא אמור לייצג אותנו. אני מקבל ביטולי אירועים בלי סוף, ואנחנו ממשיכים להאמין לכל ההבטחות. איך אני משלם את המשכורות לעובדים שלי בסוף החודש? איך? לפיד הבטיח לנו כסף, איפה הוא? הכל זה שקר. עד היום אני נלחם על המענקים שהבטיחו לי ועדיין לא קיבלתי". 

בהמשך, עוד אמר עורך הדין כהן כי "אנחנו ממשיכים בלחץ, ואני מקווה מאוד שהממשלה תבין שהדבר הזה לא יכול להימשך - ואם לא, הם יראו צונאמי של סגירת עסקים שיחזיר את הכלכלה אחורה. אנשים כמו חיים רק רוצים להתפרנס בכבוד ולהגיע לסוף החודש. איך משאירים אותם לבד מול המערכה? הפוליטיקאים משחקים גיבורים על האנשים שרק רוצים להתפרנס. יש אסטרטגיה בלומר שהכל מתפקד והכל בסדר, אבל זה לא נכון. אנחנו זקוקים לתוכנית פיצוי נקודתית שתיתן חמצן לעצמאים ותאפשר להם לא לסגור את העסק".

בן עוז, סיכם בכאב: "בגלל שנראה שהכול מתנהל כביכול כרגיל, בגלל שהכול נראה 'סבבה', אף אחד לא מוכן להתחשב שנו ולבוא לקראתנו. אנחנו נמשיך לעמוד מול הבית של מי ששיקר לנו, שהממשלה הזאת תיפול".