הגל החמישי הגיע לשיאו? יותר מ־1,000 חולים במצב קשה וכ־53,000 מאומתים לנגיף הקורונה התווספו ביממה האחרונה. פרופ' דורון גזית, חבר בצוות מחקר הקורונה של האוניברסיטה העברית בירושלים, התייחס לנושא היום (ראשון) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ואמר: "אנחנו בהחלט בשיא, במהלך השבוע הקרוב אף נראה עשרות מתים מדי יום".

לאחר מכן, מתח הפרופסור ביקורת חריפה על ניהול גל האומיקרון, וטען: "היה אפשר לעשות יותר והיה צריך לעשות יותר. אם אפרש את התנהלות המדינה - המדינה בהחלט מכילה את המתים. אני חושב שבגל הזה בניגוד לקודמים, נראה תמותה עודפת. אמנם זה המדד האחרון שעולה בגל התחלואה וזה סימן טוב".

"צריך לציין שזה די ברור שיש ירידה באיכות הטיפול בגלל העומס הרב" אמר פרופ' גזית, והוסיף: "צריך להבין שאנחנו כבר בערך שבוע במספר מאשפזים קשה יומי של כמעט 200, וזה המון וזה בוודאי משפיע גם על שאר המחלקות. זה אולי לא משהו שיגרום לקריסת בתי החולים, אך זה מייצר עייפות ושחיקה".

בנוסף התייחס חבר צוות המחקר לירידת המאומתים בשוע החולף: "אני לא חושב שאנחנו הצד המחמיר, אנחנו מתארים את המצב כמו שהוא. קשה להיות אופטימיים כי המצב בבתי החולים לא קל - הרופאים בצוות שלנו כורעים תחת הנטל. אנחנו שמחים להגיד להם שבעוד שבועיים יהיה יותר פשוט, אבל בינתיים בהחלט קשה להם".

לסיום, טען פרופ' גזית כי "אנחנו ראשונים בעולם בהדבקה לנפש בגלל המון בדיקות. אנחנו אוהבים לדעת מה המצב וגם האוכלוסייה נוטה להיבדק. האומיקרון יהיה מאחורינו וגם שיטת ההתמודדות משתנה לגמרי. ראינו בגל הזה שיטת התמודדות שתהפוך לאסטרטגיה - פשוט להודות בעובדה שהמדינה נותנת לנו חיסונים, תרופות ובדיקות, אבל זהו - משם והלאה זה אנחנו. זה עולם אחר לעומת העולם שהכרנו לפני שנה".