למבקרים שהגיעו אתמול לאתר החרמון חיכה שלג במפלס שלא נראה כמוהו בשנים האחרונות: 1.8 מטרים במפלס התחתון ויותר מ־2 מטרים במפלס העליון. כל 7,500 הכרטיסים שהוצאו למכירה מראש – נמכרו. "הביקוש מאוד גבוה, והכרטיסים נמכרים רק מראש", אומרים באתר, ומציינים כי "צפויים שבועות ארוכים של חוויית שלג". ואם לא די בכך, גם בסוף השבוע צפוי לרדת שלג בחרמון.

אתמול חילצו כוחו הכיבוי שני מטיילים שאיבדו את דרכם באתר החרמון, השניים חולצו במצב טוב. סופת אלפיס הביאה עמה גם גשמים כבדים ועלייה נאה במפלס הכנרת: 4.5 ס"מ אתמול ו־23 ס"מ מתחילת הסופה. השלגים הנמסים יגבירו את הזרימה בנחלים, והמפלס ימשיך לעלות בשבועות הקרובים.

בינתיים המפלס נמוך ב־1.52 מטר מהקו האדום העליון, ועדיין לא ברור אם לקראת סוף החורף ייפתח סכר דגניה לראשונה זה כ־30 שנה. אשתקד עמד גובה המפלס על סף הקו האדום, וכבר החלה היערכות לפתיחת הסכר כדי להזרים מים לירדן, אבל בסופו של דבר, המפלס לא עבר את הרף העליון.

ד"ר עמוס פורת, מנהל גף אקלים בשירות המטאורולוגי בבית דגן, אומר כי מתחילת סופת אלפיס הכמות הגבוהה ביותר של משקעים נמדדה בחרשים – 130 מ"מ. בניצן נמדדו 126 מ"מ, בחיפה – 123 מ"מ, בצובה – 120 מ"מ, בנחשון – 118 מ"מ, בכפר גלעדי – 116 מ"מ, בקרני שומרון – 105 מ"מ, בירושלים – 91 מ"מ, בבית דגן – 87 מ"מ, בתל אביב בחוף – 77 מ"מ, בערד – 21 מ"מ ובבאר שבע – 11 מ"מ.

השמש שחזרה שלשום הביאה עמה רבבות מטיילים לאתרי הטבע, אבל גם החזירה את "הישראלי המכוער", שהתגלה במלוא כיעורו ביער בן שמן. עובדים ויערנים בקק"ל גילו אתמול כי המדשאה ביער נהרסה בגסות תחת גלגליו של רכב שנסע עליה.

בתוך כך, מזג האוויר הבוקר (שני) יהיה מעונן חלקית כאשר במשך היום יחל לרדת גשם לפרקים בצפון הארץ, שילווה בסופות רעמים ואף יתכן ברד. בחרמון ירד שלג ויתכן שלג באוויר גם בצפון רמת הגולן, מעל ל-1,000 מטרים. אחר הצהריים יתפשט הגשם גם למרכז הארץ ולצפון הנגב, קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח.

תחזית מזג האוויר

מחר (שלישי) צפוי להיות מעונן עד מעונן חלקית, בשעות הבוקר ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה. בהרי הצפון ישררו ערפילים ובשעות הלילה תחול התבהרות וקיים חשש מפני קרה במקומות המועדים. 

ברביעי תחול עליה בטמפרטורות והן תהיינה בגבולות הממוצע לעונה, מזג האוויר יהיה נאה.

ביום חמישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית, אך משעות הערב יחל לרדת גשם בצפון הארץ. במהלך הלילה יתפשט הגשם למרכז ויתחזק.

גשם ירד לפרקים בצפון הארץ ובמרכז גשם ביום שישי, וילווה מדי פעם בסופות רעמים. ינשבו רוחות ערות ושלג ירד בחרמון, שצפוי להגיע גם לצפון רמת הגולן. בפון הנגב ירד גשם מקומי וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח. יהיה קר מהרגיל לעונה.