זעם ציבורי: על רקע גל עליות המחירים שמורגש ביתר שאת בשבועות האחרונים, שיגר הבוקר (שלישי) מנכ"ל ההסתדרות, ארנון בר דוד, מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר האוצר אביגדור ליברמן בו הוא דורש נקיטת פעולה אקטיבית מצד רשויות השלטון נגד החברות הפרטיות, ומאיים בפתיחה ב"מחאה נרחבת" במידה ולא יירשמו ירידות מחירים והקלות.

בניגוד להבטחות: תעריפי החשמל יזנקו החל ממחר ב-5.7% - זו הסיבה | לכתבה המלאה >>>

מזכ״ל ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום: פלאש 90)
מזכ״ל ההסתדרות ארנון בר דוד (צילום: פלאש 90)

"היצרניות הגדולות רושמות אחוזי רווחיות גבוהים, והסיבה העיקרית שהן ממשיכות לעלות את המחירים נעוצה בעובדה אחת - הן פשוט יכולות", כתב בר דוד במכתבו. הוא פנה לאוחזים במושכות: "אני קורא לכם לנקוט בצעדים אקטיביים נגד הניצול החזירי של אזרחי המדינה, ולפעול בצורה חסרת פשרות נגד כל גוף מסחרי שמנצל את מעמדו כדי לעשוק את הציבור".

"לא נהסס לצאת בצעדי מחאה"

עוד הוא כתב: "יש לכם את הכוח וגם את התמיכה הרחבה מהעם, לא רק להציב תמרורי אזהרה בפני החברות הללו אלא להטות את האמירה הנחרצת בנושא לכדי מעשים". לבסוף, בר דוד שלח איים גלוי: "אפעיל את כל עוצמתה של ההסתדרות כדי לבלום את התופעה הזו ולא נהסס לצאת בצעדי מחאה נרחבים".

סופרמרקט בירושלים (צילום: יונתן זינדל)
סופרמרקט בירושלים (צילום: יונתן זינדל)

כזכור, חלק מהחברות הגדולות במשק הודיעו במהלך השבועות האחרונים על העלאת מחירים במאות מוצרי צריכה בסיסיים שונים שאינם בפיקוח בשיעור של אחוזים בודדים. לצד זאת, גם מיסי הארנונה ותעריף החשמל יעלה בעקבות התייקרות הדלק שההודעה עליה יצאה גם כן בימים האחרונים, ומקרבת את המחיר לליטר בנזין לכמעט שבעה שקלים.