בית המשפט העליון הוציא הערב (רביעי) צו להקפאת מבצע העלאת יהודים מאתיופיה, זאת עד  להכרעה בעתירה שהגיש "המרכז למדיניות הגירה ישראלית" בנושא. בהחלטה כתב השופט דוד מינץ כי לא תותר כניסה לישראל של מועמדים מכוח החלטת הממשלה מ-28.11.2021. 

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, התייחסה להחלטת בג"ץ ואמרה: "צר לי על צו המניעה הזמני שנתן באופן תקדימי בג"ץ על העלייה מאתיופיה, על אף שהחלטת הממשלה עברה פה אחד.  כל יום שעובר הסכנה לעולים משארית זרע ישראל ויהודי אתיופיה גובר, במיוחד במצב הגאופוליטי והמלחמתי ששורר באתיופיה".

"אנחנו בקשר רציף עם המשפחות המודאגות בארץ וגם עם הממתינים באתיופיה, הם סבלו די והותר לאורך השנים וצריך לשים לזה סוף. החלטת הממשלה שהובלתי עם שרת הפנים מקדמת פתרון מאוזן לסוגיה ויש לאפשר את העלאתם של הממתינים כבר מחר. אני סבורה שעם בירור העתירה בג"ץ ידחה את העתירה", הוסיפה.

מבצע העלאת היהודים מאתיופיה, המכונה מבצע "צור ישראל", החל בחודש דצמבר 2020 ותם בחודש מרץ 2021. בחודש אוקטובר של אותה השנה, אישרה הממשלה את המשך המבצע, כאשר הקריטריון שנקבע לעלייה קובע כי העולים יהיו בעלי קרבה מדרגה ראשונה לאזרחים בארץ.