המשטרה עשתה שימוש בתכונת ריגול חודרנית נגד אחד המעורבים המרכזים באחד מתיקי נתניהו, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13. על פי הדיווח, תוכן סלולרי נרחב הכולל מונות, הודעות, שיחות ואפליקציות, "נשאב" ללא צו והיתר מתאים של בית המשפט. במשרד המשפטים אומרים כי הם אינם מכירים את הפרטים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בהתאם לפרסום החלטת היועמ"ש בדבר מינוי צוות הבדיקה והממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות לכל בדיקה שתידרש על ידי הצוות שמונה, מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".

מטעם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד נמסר: "רעידת אדמה - הערב נחשף שחוקרי המשטרה פרצו לטלפונים באופן לא חוקי כדי להפיל ראש ממשלה חזק מהימין. ווטרגייט הישראלי".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין: "רעידת אדמה שצריכה לזעזע כל אזרח מתרחשת לנגד עינינו. הראיות בדבר שימוש בתוכנת ריגול לשם האזנה לאזרחים ובהם פקידי ממשלה בכירים, הוא פרשת ווטרגייט ענקית, כאן בישראל.

רשימת האמצעים הפסולים מפחידה - האזנות בניגוד לחוק ובלי צו שופט, רמיסת פרטיות של עדים, איומים, מעשי סחיטה סדרתיים, העלמת מידע, הדלפות פליליות שיטתיות ומכוונות. אינספור עבירות פליליות חמורות. שימוש מבהיל בכוח העצום שנתון בידי ראשי מערכת אכיפת החוק כדי להחליף ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור. 

הגיע הזמן לומר בקול ברור: משפט נתניהו צריך להיסגר מיד. החקירה והליכי ההעמדה לדין מזוהמים עד היסוד בשרשרת של עבירות קשות. האישומים תקדימיים ומופרכים. 

במקום לעסוק בסיגרים ובכתבות באתר אינטרנט, צריך לחקור ולהעמיד לדין את מי שבאמת ביצע עבירות חמורות כדי להדיח ראש ממשלה מכהן. לחקור ולהעמיד לדין את מי שאמור היה לאכוף את החוק, אבל ניצל את כוחו לרעה ומעל באמון שנתנה בו החברה הישראלית כולה.  

זה אמנם חשוב לנתניהו, אבל זה הרבה הרבה יותר חשוב לכל אחת ואחד מאתנו, הן מימין והן משמאל. זה לא עניין פוליטי. זה נוגע לחירויות האישיות הבסיסיות ביותר, לכל מה שמבדיל בין דמוקרטיה לדיקטטורה חשוכה. זה אירוע מכונן. אירוע בקנה מידה היסטורי. אירוע שיכריע את עתידה של ישראל".

עורך הדין ז׳ק חן, פרקליטם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ׳, מסר בתגובה לפרסום ב"חדשות 13", כי "אם יש אמת בפרסום מדובר במעשה פשע חמור. עוד ביטוי לפריצת כל הגבולות בחקירה שהתנהלה נגד בני הזוג אלוביץ׳ שעליה אנחנו מתריעים שנים. במדינת חוק ברור שחייבות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת ואין ספק שלא נאמרה המילה האחרונה בנושא".

יו״ר עוצמה יהודית, ח״כ איתמר בן גביר אמר כי "אין מנוס מלפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שהפר אמון, פעל במרמה וניסה לעשות הפיכה נגד רה"מ מכהן. אפנה עוד היום לפרקליט המדינה ואדרוש חקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך".

כזכור, המשטרה הודיעה אתמול כי בבדיקות שנעשו בעקבות הפרסומים לפיהם מתבצע שימוש לא מפוקח בתוכנת הריגול פגסוס לצורך מעקב אחרי אזרחים, "התגלו ממצאים נוספים המשנים בהיבטים מסוימים את מצב הדברים".

בעקבות כך, הנחה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על נקיטת מהלכים מיידיים על מנת למנוע אפשרות לחריגה מסמכות ומשטרת ישראל תפעל בהתאם. בנוסף לכך, מינה גם צוות לבדיקת האזנות סתר בדרך של תקשורת בין מחשבים, בראשו תעמוד המשנה ליועמ"ש (משפט פלילי) עו"ד עמית מררי, וחבריו יהיו צפריר כץ, לשעבר ראש אגף טכנולוגיה בשב"כ, ואיל דגן, לשעבר ראש אגף החקירות בשב״כ.