פרסום ממצאי הדו"ח של צוות החקירה בראשות ניצב בדימוס אהרון אקסול אודות התקרית בה תועד ניצב ג'מאל חכרוש, לשעבר ראש אגף סייף במשטרה, כשהוא לכאורה מדלג מעל גופת קורבן רצח נדחו ויפורסמו בימים הקרובים, כך נודע היום (חמישי). 

נוכח הממצאים שעלו בדו"ח שהוגש למפכ"ל המשטרה, מהם עלה כי מ"מ המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, ידע על האירוע, ביקש המפכ"ל שבתאי מספר הבהרות. בין היתר, הוא ביקש לבחון מה מידת המידע שהונחה על שולחנו של כהן לדעת האם הציגו בפניו את הסרטון שתיעד את האירוע. יש להסביר כי לא היה מדובר באירוע פלילי, אלא בכזה שהיה מסתיים בדין משמעתי ועשוי היה להביא לפיטוריו של חכרוש. אלא, שבבחירתו לא להמתין לתוצאות הוא חילץ עצמו מוועדת הבדיקה. 

ראש צוות הבדיקה לא יבדוק כעת את התנהלותו של חכרוש, אלא את התנהלותם של אלו שידעו, לכאורה, על האירוע ולא פעלו בזמן אמת. במקרה זה מתייחסים לניצב כהן, כמי שעמד בראש המערכת ומי שידוע לגביו שידע את הדברים.

כזכור, בעקבות הפרשה הודיע ניצב חכרוש, על פרישה מיידית מהמשטרה. מהמשטרה נמסר כי ניצב חכרוש פנה אמש למפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי בבקשה לפרוש מהארגון לאחר 44 שנות שירות. השניים סיכמו על פרישתו המיידית ועל כך שהיום יכנס ניצב חכרוש את שוטריו באגף "סיף" וישוחח עמם. 

ניצב ג'מאל חכרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניצב ג'מאל חכרוש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המפכ"ל כיבד את בקשתו, הודה לו על שירותו כפורץ דרך במשטרה וכמי שהוביל תהליכים משמעותיים לקירוב הערבים והיהודים במדינה ואיחל לניצב ג'מאל חכרוש בהצלחה בהמשך הדרך. בהתאם לסיכום, תיאם ניצב חכרוש פגישה עם קצינים ושוטרים באגף סייף ובה בישר לצוות האגף על החלטתו לפרוש מהמשטרה.

חכרוש פנה במכתב לפקודיו בו כתב כי "אין בי חרטה על דרכי, מסע ההשמצות השיטתי פוגע בי ובמשפחתי, אני יוצא לדרך חדשה ומסתכל לאחור בגאווה עצומה על הקריירה ארוכת השנים בה פעלתי רבות לשיפור השירות המשטרתי בחברה הערבית".

 נזכיר, כי בתיעוד האירוע נראה ראש אגף סייף במשטרה לשעבר כשהוא מדלג מעל גופת הקורבן. זאת, בשעה שביקר במפעל מתכת, שם אירע האירוע הקטלני. חכרוש גם תועד עוזב את המקום וחוזר מאוחר יותר אליו. לטענת מקורביו, הוא יצא מהזירה כדי להזעיק למקום את בני משפחת המעורבים, כדי שאלו ירגיעו את הרוחות.

עוד הוא טען כי המזכירה במפעל ביקשה ממנו שלא להתערב, באומרה כי מדובר בסכסוך ישן שאמור היה להסתיים תוך שניות. זאת, כאשר שמעו צעקות שעלו מפרוזדור סמוך. כאשר הוברר כי הקורבן נדקר וכי החשוד מסתגר באחד החדרים, עזב חכרוש את הזירה. לטענתו, הוא פעל כמצופה ממנו על פי הנוהל הנהוג במשטרת ישראל.