בבית משפט השלום בנתניה נפגשו היום (ראשון) בבוקר ניר חפץ, עד המדינה בתיקי האלפים ולשעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו, ויאיר נתניהו לדיון ראשון במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש חפץ נגד בנו של ראש הממשלה. במסגרת התביעה תובע חפץ מנתניהו חצי מיליון שקל, כולל כיסוי הוצאותיו המשפטיות העתידיות.

"שוקלים פעולות משפטיות": ניר חפץ מגיב לראשונה לסערת פגסוס

לפני הדיון, אמר חפץ כי "אחרי ארבע שנים שהייתי מוגבל במה שיכולתי לומר, זה אולי זמן טוב לקדם את ההליך הזה שהוגש ב-2019. חשוב שהצדק יעשה ויראה, זה הליך בדלתיים פתוחות. ניסיון הגישור לא צלח וזה היה מזמן". 

כתב התביעה הוגש על רקע שורת התבטאויות של בנו של ראש הממשלה נגד חפץ, שמהן עולות לכאורה מגוון עבירות של פגיעה בפרטיות ולשון הרע והתבטאויות שונות המפירות צו איסור פרסום סביב גיוסו של חפץ לתפקד כעד המדינה בתיק 4,000.

חפץ הגיש את התביעה לאחר שהצהיר מספר פעמים כי הוא מתכוון לעשות כן. בכתב התביעה שהוגש נכתב כי יאיר נתניהו נתבע בשל שורת עוולות שביצע נגד חפץ במודע, תוך שהוא חותר למקסם את הנזק שדבריו עשויים להסב לעד המדינה בכוונות זדון ברורות.

יאיר נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, בפרסום תמלילי חקירת יאיר נתניהו, שנחשפו בחדשות 12, חוקרי להב 433 שאלו אותו, בין היתר, על ההיכרות שלו עם עד המדינה. "שמעתי שחפץ הרג חייל וגרר את הגופה שלו על פסי הרכבת כדי להשחית אותה, כדי שלא ידעו שהוא הרג אותו", ענה להם נתניהו הבן, "זה המודל הגדול שאתם נשענים עליו, פאר היצירה. חפץ הוא חלאה ודובר ממש גרוע. כל הזמן אמרתי להורים שלי להחליף אותו".

ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)
ניר חפץ (צילום: אבשלום ששוני)

בא כוחו של חפץ עו"ד אילן סופר הגיב אז לדברים ואמר: "דברי בלע והסתה מופרכים וחולניים אלה, ככל שנאמרו, יטופלו על ידינו במקום הראוי להם - ערכאות משפטיות", כפי שאכן יצא לפועל.