המתקפה הציבורית על השוטר במשל"ט מחוז דרום של המשטרה, שהשפיל את הצעירה ששמה קץ לחייה בלילה שבין חמישי לשישי, הובילה את רעייתו לצאת בניסיון לשמור על כבודו של בעלה. השוטר ייפגש היום עם סגן מפקד מחוז דרום במשטרה, במסגרת תהליך בו המשטרה מנסה להביא לסיום דרכו בארגון. לפני שפורסמה השיחה הוא הועבר מהמוקד לתפקיד מנהלי מבלי שייתן שירות לאזרחים.

"בעלי מתנצל מעומקי נשמתו על אותה שיחה מבישה בינו לבין אותה צעירה, זכרה לברכה. זו הייתה שיחה שלא מאפיינת אותו ואת 28 שנות השירות שלו במשטרת ישראל. בהחלט מדובר בפליטת פה מיותרת, בתוך משמרת עמוסה ועייפה ולאחר מספר אירועים שטופלו על ידו, אשר קשורים לאותה צעירה באותו יום", אמרה רעיית השוטר.

היא הוסיפה כי "למרות ההתנצלות, ובהחלט הוא מתבייש באותה התנהגות, עדיין אני פגועה מהמתקפה חסרת התקדים כלפיו, מהעובדה שהמשטרה הפקירה אותו, ופשוט שכחה לו את 28 שנות השירות. את שלוש השנים שהוא היה בגולני לפני כן וחיסול המחבלים בתקרית שבה נהרג המ"מ שלו וסמל המחלקה. כל אלו נמחקים במחי יד בגלל טעות מצערת".

"חמור בעיניי עוד יותר שמטיחים בו, לכאורה, את האשמה בהתאבדות של אותה צעירה. זה פשוט הזוי ושפל. השיחה עם בעלי הייתה לפני שלושה שבועות וחצי, הרבה לפני ששמה קץ לחייה. אולם איפה הייתה כל המערכת? משטרת ישראל לא אמורה לתת שירותים רווחתיים פסיכיאטריים. איפה שירותי הרווחה? איפה משרד הבריאות? איפה הפסיכיאטר המחוזי ובית החולים סורוקה, ששם הייתה מספר פעמים ושוחררה?", תקפה.

לדבריה, יש בידיהם תיעודים שהצעירה שוחררה גם באותו יום שבו טלפנה וגם לאחר מכן בהיעדר מסוכנות. "יתרה מכך, רופא מבית החולים סורוקה, כך לפי עדות שמסרה צעירה אחרת ותיעוד בטלוויזיה, הסביר לצעירה כיצד להתאבד, כשהוא נוקב בשם החומר שעליה להזריק במינון של 20 מיליגרם ישירות לווריד. הוא הוסיף ואמר לה: 'ככה תוכלי להתאבד בשקט ולא יצילו אותך'".

"למרות שהיא ביצעה בדיוק את מה שהנחה אותה אותו רופא, ולמרות שאותו תיעוד עלה אחרי השיחה עם בעלי, וחרף העובדה שהתאבדה סמוך לאחר אותו תיעוד עם הרופא, עדיין מפנים אצבע מאשימה כלפי בעלי, ומשום מה מתעלמים מכל מה שקרה מסביב", המשיכה.

עוד אמרה: "אני חוזרת, בעלי חטא בהתבטאות שלו וטעה בשיקול הדעת שלו. הוא לא בייש רק את משטרת ישראל, הוא בייש את עצמו בעיקר ואת המשפחה שלנו והבנות שלנו. אבל מכאן ועד לשפוך את דמו? לעשות בו לינץ'? לאיים על חייו ולהעביר מסרים מאיימים? המרחק הוא עצום. לבעלי לא היה יד בעובדה שאותה צעירה שמה קץ לחייה".

"המערכות הרפואיות צריכות לקחת אחריות. הן שחררו אותה, וכראיה בעלי המשיך וקיבל ממנה שיחות טלפון גם אחרי אותו אירוע, עוד לפני שהשיחה הזו תועדה, והוא העניק לה שירות. צריך לזכור שמדובר במי שבמשך כשנה חייגה מאות פעמים לתחנה, ונפתחו לה 81 אירועים. גם יום לאחר אותה שיחה מבישה היא התקשרה וקיבלה מענה מבעלי, ונלקחה לבית החולים הפסיכיאטרי, ששחרר אותה בהיעדר מסוכנות", הוסיפה.

View this post on Instagram

A post shared by Ateret Ben Ari (@ateret10)