ניגוד עניינים ב'ועדת מררי' שמונתה לבדוק את פרשת הפגסוס, כך עולה מדיווח שפורסם הערב (שני) בחדשות 12. על פי הדיווח, שניים מתוך שלושת חברי הוועדה עבדו בשב"כ במקביל למפכ"ל לשעבר. בהסדר ניגוד העניינים של אחד מהם, הוא הצהיר על היכרות מקצועית עם אלשיך.

כזכור, מוקדם יותר היום נחשפה בעיתון "כלכליסט" רשימה של אנשי ציבור אשר בטלפונים הניידים שלהם, על פי הדיווח, התקינה המשטרה את תוכנת הרוגלה "פגסוס" על מנת לעקוב אחריהם. בין היתר התוכנה הותקנה, לכאורה, אצל מנכ"לי משרד האוצר לשעבר קרן טרנר-אייל ושי באב"ד, איש העסקים רמי לוי, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, ראשת עיריית נתניה מרים פיירברג, ראש עיריית חולון מוטי ששון ועורך וואלה! לשעבר (כיום מנכ"ל חדשות 13) אבירם אלעד.

כמו כן נמצאים ברשימה דמויות מרכזיות במשפטו של יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: עד המדינה שלמה פילבר, אשת העסקים איריס אלוביץ' ומנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה. עוד דווח כי המשטרה התקינה את התוכנה גם במכשיר הרשום על שמו של בנו של רה"מ לשעבר, אבנר נתניהו.

אבנר נתניהו מגיע לבית המשפט (צילום: רויטרס)
אבנר נתניהו מגיע לבית המשפט (צילום: רויטרס)

זעזוע במערכת הפוליטית מ"רשימת פגסוס"; אבנר נתניהו: "אני בהלם"

"שוקלים פעולות משפטיות": ניר חפץ מגיב לראשונה לסערת פגסוס

ה-FBI מאשר: רכשנו את תוכנת פגסוס של חברת NSO

"נועד למנוע פגיעה בחפים מפשע": במשטרה מסבירים את השימוש ב-NSO

בעקבות כך, שרים וחברי כנסת קראו להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת פגסוס. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, התייחס לפרשת פגסוס בפתח ישיבת הסיעה ואמר כי "אם הדברים נכונים מדובר ברעידת אדמה בסולם 9 ריכטר. אדרוש ועדת חקירה ממלכתית, צריך להביא שופט או שופטת עליון בדימוס, צריך לחקור ולהגיע למסקנות ולא לטייח".

כמו כן, בהנחיית היועץ המשפטי לשעבר מנדלבליט, המשטרה הפסיקה את השימוש ברוגלה ההתקפית עד סיום הבדיקה. המשך השימוש ברוגלה תעשה רק במקרים חריגים, קרי כשיש סכנה ממשית לחיי אדם או עבירות פדופיליה בהם יינתן אישור לשימוש ע"י מפכ"ל המשטרה וראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום בלבד.