לאחר שנשיא המדינה לשעבר, משה קצב, שריצה חמש שנות מאסר בגין עבירות מין, התראיין לראשונה מזה עשור לערוץ בשפה הפרסית, מגיש 'איראן אינטרנשיונל', באבק יצחקי שראיין אותו התייחס לכך היום (שלישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "משה קצב לא רוצה להתראיין לשום ערוץ ישראלי, הוא לא מאמין שיציגו אותו וידברו בניטרליות".

"אחרי השידור דיברתי איתו והוא מאוד כעס", ציין המגיש: "הוא רצה רק לדבר על זה ועל העם באיראן והנושאים הבוערים שם. ואם אחד מהערוצים הגדולים בישראל היה נותן כותרת - 'האנס מדבר', זה מאוד הלחיץ אותו. 'כשמדברים עם אולמרט, אף אחד לא אומר 'המושחת מדבר'". 

כשנשאל יצחקי האם הדרך היחידה לראיין את קצב היא שידבר רק אל העם האיראני, השיב: "ערוץ 'איראן אינטרנשיונל' משדר עבור הצופים בתוך איראן. 40-30 מיליון איש רואים את הטלוויזיה הזאת ומה שבאמת מעניין את הצופים שלנו בתוך איראן זה הדברים של בן אדם שמ-1977 היה בעניינים, בפוליטיקה, בכנסת, הוא היה בזמן של בגין עוד לפני המהפכה האסלאמית באיראן". 

"גם הצופים שם יודעים על הפרשה. נעשו כמה פגישות איתו שנדע על מה לדבר. אבל מה שהיה חשוב להביא לתוך איראן זה את הידע שלו, איך הוא מעריך את עניין הסכם הגרעין. הבן אדם הזה היה בזמן שהפציצו את הכור הגרעיני בעיראק וגם בסוריה", אמר מגיש הערוץ: "הוא דיבר מאוד יפה ופנה לעם האיראני בפרסית". 

לסיכום התייחס יצחקי לכמות הצופים של הריאיון המדובר: "צפו כ-40 מיליון איש מתוך איראן, והיו לנו עוד קצת נתונים מאפגניסטן  וטג'יקיסטן."

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM