לאחר מינויה של היועצת המשפטית החדשה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, ומי ששימשה כיועצת במשרד עורכי הדין תדמור ושות', התראיין היום (שלישי) בעלי המשרד עו"ד דוד תדמור, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים במשרד הכלכלה, בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. תדמור התייחס לסוגיה האם יש במינוי היועמ"שית החדשה מינוי פוליטי: "כשאדם מתמנה לתפקיד והוא עושה את תפקידו כהלכה מורא הדין עליו, ולא ממניו".

"במדינת ישראל מי שממנה את הפקידות הבכירה ביותר זו ממשלת ישראל", אמר הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר: "גם כשאני מוניתי להיות הממונה על ההגבלים העסקיים, מי שמינה אותי הייתה הממשלה, מי שהמליץ עליי היה שר הכלכלה. זה תפקידו של הדרג הפוליטי לזה הוא נבחר".

לאחר מכן התייחס תדמור לכך שעו"ד בהרב-מיארה אינה מגיעה מהתחום הפלילי: "יש פה מינוי של אדם ראוי לתפקיד מאתגר. היא הייתה פרקליטות מחוז תל אביב עם ניסיון וכישורים מכל הכיוונים, אין קשר אם היא הגיעה מהתחום הפלילי או שלא".

"סדר היום של היועץ המשפטי לממשלה מורכב בעיקרו מהייעוץ עצמו", הסביר תדמור: "רוב הפעילות בתחום הפלילי נעשית על ידי הפרקליטות. אני חושב שדווקא עיקר הכובד והמשקל בתפקיד הוא הייעוץ עצמו לממשלה. אמנם התפקיד הוא גם ראש התביעה הפלילית, אך אין זה סדר יומו הראשי של היועץ". 

על השאלה האם עו"ד מיארה מונתה כי שר המשפטים הבין שהיא לא תלך להסדר טיעון עם נתניהו, השיב: "תפקידו של שר המשפטים בישראל הוא להמליץ לממשלה על ייעוץ משפטי. הוועדה המליצה על שלושה מועמדים ראויים, הממשלה מינתה פה אחד מועמדת ראויה, ומעבר לזה אין מה להגיד".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM