פרשן גל"צ, יעקב ברדוגו, התפטר הבוקר (שישי) במהלך השידור בתחנה לאחר שאתמול הודח מהגשת תוכניתו הפופולרית. "מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנועה", אמר המגיש בעת התפטרותו הבוקר.

"אתמול הודחתי מהגשת "יומן הערב" בגלי צה"ל, תוכנית אותה אני מגיש מזה מספר שנים עם ירון וילנסקי חברי. התוכנית זכתה לנתוני האזנה גבוהים במיוחד גם ביחס לתחנה וגם ביחס למתחרים", אמר ברדוגו: "יחד יצרנו תלכיד מרתק שהקים את התוכנית שמאות אלפים האזינו לה מדי יום. אבל מסתבר שבישראל של 2022 זה לא הקריטריון הקובע". 

הפרשן טען כי "החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא זכות יסוד ולעזאזל השידור הציבורי וחופש הביטוי, אלה ימים שחורים לדמוקרטיה ולחופש הביטוי בישראל, מה שברור הוא שלא את הפה שלי הם סוגרים את קולם של מיליוני ישראלים הם רוצים להשתיק".

"אולי מה שהפריע להם היו דעותיי, מחשבותי, ובעיקר אמונותי", אמר: "הם המכובדים והמקצועיים בתחנה הזאת ובתחנות אחרות מעולם לא ניצלו את המיקרופון להדיף פוליטיקה ולדחוף את האנג'דות שלהם.  אז עכשיו מסתבר שיש התערבות פוליטית פסולה ויש כזו מבורכת, כאשר שר הביטחון ממנה את עצמו לעורך ראשי של תחנת שידור ציבורית וממנה ללא מכרז ממלאת מקום במינוי פוליטי מובהק זה בסדר, וכשהיא מתחילה לבצע את מה שבשבילו מינו אותה, טיהור פוליטי של התחנה זה אפילו מבורך". 

כאמור, ממלאת מקום מפקד גלי צה"ל, גלית אלשטיין, הדיחה אתמול את יעקב ברדוגו מהגשת יומן הערב של גלי צה"ל, "וילנסקי את ברדוגו", אותה הגיש בשש השנים האחרונות. כעת, מגלי צה"ל נמסר כי תעבור התוכנית לפורמט של יומן חדשות לסיכום אירועי היום, בהגשת ירון וילנסקי.