בשישי האחרון הגיעה לביתו ברעננה של ראש הממשלה נפתלי בנט נציגות בהובלת אנשים בעלי מוגבלויות ובני משפחותיהם - כדי למסור לו מכתב הקורא להקים ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור את מקרי ההתעללות במוסדות ובהוסטלים בישראל לאחרונה. קהילת המשפחות של אנשים בעלי מוגבלויות סוערת בשבועיים האחרונים בעקבות חשיפת מעשי ההתעללות במעון בני ציון. מהקהילה נמסר: "הפרשה מצטרפת לסדרת חשיפות של אירועי אלימות, התעללות, השפלה ורשלנות פושעת במוסדות - כולם בפיקוחו של משרד הרווחה".

את הפנייה לבנט ניסחה "התנועה לעצמאות – חיים עצמאיים לכל אדם עם מוגבלות", ותוך 48 שעות חתמו עליה 1,700 אזרחים החשים כי גורל יקיריהם מופקד בידי מוסדות מתוך הבנה שהפיקוח עליהם עקר. "הדרך היחידה לתקן את משבר האמון היא לחשוף את הנעשה במוסדות באמצעות גורם חקירה חיצוני", כתבו בני המשפחות. "איבדנו אמון במשרד הרווחה, שכשל בפיקוח על המוסדות ושבמשמרתו בוצעו פשעים. רק ועדת חקירה ממלכתית, הפועלת בשקיפות מלאה, שומעת את הנפגעים, המשפחות ואנשי המקצוע, ובוחנת את כלל האירועים, תביא לשינוי הנדרש", הוסיפו.

בתוך כך, בעקבות מסקנות צוות היישום של משרד הבריאות באשר ליישום הרפורמה בקיצור התורנויות של הרופאים המתמחים, אנשי ארגון מרשם, המייצגים את הרופאים המתמחים, יצאו אתמול להפגין בתל אביב. "אם אין קיצור - אין מתמחים", קראו. "שר הבריאות הפר את כל ההבטחות שהבטיח לנו. אנחנו חוזרים לרחובות", טענו.

יו"ר ארגון מרשם ד"ר ריי ביטון כתבה בפוסט בפייסבוק: "אנחנו נצא לרחובות, אנחנו נשבות, אנחנו נפנה לבית המשפט, אנחנו נטלטל את המערכת כמו שרק אנחנו יודעים לעשות! בכל מקום, בכל זירה, בכל הכלים שיש לנו". עוד אמרה: "לפני קצת פחות מארבעה חודשים הכרזתי שניצחנו. מאז שר הבריאות ניצן הורביץ, שהוא האחראי, הפר את כל ההבטחות שלו מולנו. עכשיו אנחנו הולכים לדרוש את מה שכבר שלנו".