ניר אברהם, מנהל סניף חברת ZecOps המתמחה בניתוח תקיפות על טלפונים ניידים, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ודן בסערת הרוגלה לכאורה, נגד מנכ"לי משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד וקרן טרנר: "במהלך סוף השבוע התחזקה הטענה לפיה מכשיריהם היו נגועים בעבר, לצערינו הבדיקה בוצעה מאוחר מדי", אמר, "אין מאה אחוז, אבל זה מאוד קרוב לזה".

"לקשר את הפריצה של הטלפונים האלו זה תהליך אפשרי, אך מאוד קשה. במיוחד לאור המצב שכנראה המכשירים כבר נקיים. יש כל מיני חתימות שונות לתוכנות שונות, כך שאפשר לזהות מה מקור הרוגלה באותו מכשיר". עם זאת, סירב להתייחס למקרה הספציפי של באב"ד וטרנר.

לדבריו של אברהם, ישנן מספר חברות תקיפה הפועלות בארץ, אך ישנם מקרים בהם אזרחים מרגלים נגד אזרחים אחרים. "נתקלנו בהרבה מקרים כאלו, יש כל מיני תוכנות שאפשר לקנות ב-20-30 דולרים לחודש עם כניסה פיזית. ברגע שיש לך מגע פיזית למכשיר, בלי שהמשתמש רואה, אפשר להתקין אפליקציה שלוקחת את כל הדברים – שיחות ווטסאפ, הקלטות, גישה למצלמה". 

"יש תקיפות קצת יותר מתוחכמות", ציין, "הכוללות שליחה של לינק לא מזוהה ואדם לוחץ על לינק, או אפילו משהו יותר חמור, שאתה לא צריך ללחוץ על שום דבר, יכולים לשלוח לך אימייל ב-02:00 בלילה, אתה ישן, הטלפון נדלק לשבריר שנייה, אחרי זה הפלאפון נכבה, התוקף מוחק את האימייל והטלפון שלך נגוע ואפשר לעשות בו כל דבר, כאילו אני אוחז בו".

הוא סיפר כי חברת ZecOps מנתנת את הלוגינג של מערכת ההפעלה, בודקת את הקבצים והתהליכים, ללא פגיעה בפרטיותו של הנפגע או בדאטה המצוי במכשירו.

סייעה בהכנת הידיעה: עופרי גליכמן, 103FM.